او افزود: «هدف ما ارزیابی وضعیت یادگیری دانشآموزان است و نه صرفا قراردادن آنها در معرض امتحان و آزمون، معلم میتواند در زمان مناسب و نه الزاما بازه زمانی فعلی، این ارزیابی را در قالب گروههای کوچک به صورت حضوری انجام دهد البته این به کسب مجوز از کارگروه مدیریت و کنترل بیماری کرونای استان هم نیاز دارد.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش گفت: «دانشآموزان کلاس اول و دوم دبستان مهارت پایه را به صورت عملی از طریق فضای مجازی به خوبی فرانمیگیرند بنابراین تأکید داریم که ارزیابی آنها در دو درس فارسی و ریاضی به صورت حضوری انجام شود و معلم بداند، دانشآموز در چه زمینههایی نیاز به تقویت دارد و تا فرصت داریم برای شناسایی مشکلات و رفع آنها برنامهریزی جدی انجام دهیم.»
حکیمزاده ادامه داد: «هدف این است که با رعایت پروتکلهای بهداشتی از میزان یادگیری دانشآموزان کلاس اول و دوم در دو درس ریاضی و فارسی ارزیابی حضوری انجام و اگر نیاز بود برای برنامه جبرانی اقدام شود.»
او افزود: «درباره ضرورت آموزش حضوری دانشآموزان کلاس اول و دوم دبستان، نامهای به رئیسجمهوری فرستادیم؛ با شیوع کرونا بسیاری از کشورها مدارس را تعطیل نکردند ما نیز امیدواریم برای پایههای مهم یعنی کلاس اول و دوم دبستان با همکاری وزارت بهداشت در گروههای کوچک بتوانیم طی ساعات محدودی در طول هفته بخشی از آموزش را به صورت حضوری ارایه دهیم.»
حکیمزاده گفت: «طبق پروتکلهای جدید وزارت بهداشت، اجتماع بیش از 15 نفر مجاز نیست و باید به این موضوع دقت شود، امیدواریم بر این اساسی و طی جلسات کارشناسی امکان آموزش حضوری فراهم شود چرا که بهشدت نگران سطح سواد این نسل هستیم و نگرانیم یادگیری آنها به خطر بیفتد.»