ساعت صفر به پایتخت رسید

مانور لحظه ای زلزله فرضی روز جمعه در تهران

مانور زلزله فرضی استان تهران با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و مدیرکل بحران استانداری تهران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان تهران در صبح امروز (جمعه) آغاز شد.

دکتر همتی، رییس جمعیت هلال احمر با حضور سرزده در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان تهران زنگ این مانور لحظه ای  را به صدا درآورد. سپس تمامی استان های کشور به حالت آماده باش درآمده و دستورالعمل های لازم برای کمک به زلزله فرضی پایتخت را اجرا کردند.

این زلزله فرضی به قدرت 5.7 ریشتر در منطقه اسلامشهر اعلام و سپس برای کل کشور وضعیت نارنجی اعلام شد. کلیه مدیران عامل استان های کشور در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خود حضور یافته و اقدامات لازم را جهت پشتیبانی از عملیات امدادی در این زلزله فرضی انجام دادند.

پس از آن رییس جمعیت هلال احمر به همراه جمع دیگری از مدیران امدادی به منطقه اسلامشهر رفته و نحوه حضور و آمادگی نیروهای امدادی استان تهران در منطقه مذکور را مورد ارزیابی قرار دادند. امدادگران در این منطقه حضور یافته و اقدامات لازم را برای اسکان و تغذیه اضطراری انجام داده بودند.

گفتنی است مانور ساعت صفر، از جمله مانورهای لحظه ای و هماهنگ نشده برای حفظ آمادگی و بررسی نقاط قوت و ضعف در عملیات های امدادی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.