لطفا جام ملت‌های آسیا را در تابستان برگزار کنید!

بارش برف و باران این روزها لیگ برتر فوتبال ایران را حسابی تحت تأثیر قرار داده است

درحالی که ایران درخواست خود را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 ارایه کرده، این روزها لیگ برتر فوتبال ایران به خاطر بارش برف و باران با مشکلات زیادی مواجه شده است.

شهروند آنلاین: قطع بازی پیکان و شهرخودرو در دقیقه 20 به خاطر بارش باران، تعویق 24ساعته بازی چند هفته قبل تراکتور و سپاهان به خاطر بارش برف، تعویق 24ساعته دیدار ماشین‌سازی و نفت مسجدسلیمان به خاطر بارش برف و شرایطی که امروز بارش باران برای زمین بازی نساجی و پرسپولیس به وجود آورده، نشان می‌دهد که فوتبال ایران همچنان درگیر مسائلی است که در فوتبال روز دنیا دیگر پیش پاافتاده به حساب می‌آید.

کافی است نگاهی به ویدیوها و عکس‌هایی که از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر منتشر شده، بیندازید. این زمین که به خاطر داشتن چمن مصنوعی همواره با انتقاد مربیان تیم‌های مختلف همراه بوده، به خاطر بارش باران در شمال کشور، دچار آبگرفتگی شدید شده؛ اما جالب‌تر نوع تخلیه آب از زمین است.

لطفا جام ملت های آسیا را در تابستان برگزار کنید!

کارگران با جارو، تی و بیل به جان زمین افتاده‌اند و آب داخل زمین را به شیوه‌ای عجیب تخلیه می‌کنند. با وجود همه تلاش‌ها زمین چمن اصلا آماده برگزاری یک بازی باکیفیت فوتبال نبود، اما با اصرار مسئولان دیدار نساجی و پرسپولیس برگزار شد. حتی کار به جایی رسید که حامد لک، دروازه‌بان پرسپولیس هم مجبور شد برای اینکه خودش در مهار توپ‌ها به مشکل برنخورد، جارو به دست شود و آب جلوی دروازه را تخلیه کند!

حالا در نظر بگیرید یکی از این فیلم به دست مسئولان AFC برسد. کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است مدارک ایران را به‌عنوان یکی از نامزدهای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 بررسی کند. 14 ورزشگاه هم از سوی فدراسیون فوتبال ایران طی روزهای اخیر به AFC معرفی شد و با ویدیوهایی شیک و زیبا، ایران از آمادگی خود برای میزبانی جام ملت‌ها خبر داد.

لطفا جام ملت های آسیا را در تابستان برگزار کنید!

جام ملت‌های آسیا هم در چند دوره اخیر طبق تصمیم AFC در فصل زمستان و اوایل سال‌های میلادی برگزار می‌شود؛ یعنی دقیقا در فصلی که احتمال بارش برف و باران زیاد است. پس چطور می‌توان به میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا امیدوار بود؟ شاید بهترین راه این باشد که از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کنیم جام ملت‌های آسیا در سال 2027 را استثنائا در فصل تابستان برگزار کنند!

به نظر می‌رسد با وضعیتی که در ورزشگاه‌های ایران حاکم است و اکثر آنها از کمترین امکانات هم برای جلوگیری از نفوذ برف و باران به زمین برخوردار نیستند، نباید به این زودی ها به میزبانی در جام ملت‌های آسیا امیدوار باشیم. این اتفاقات بیش از آنکه مردم را به کسب یک میزبانی بزرگ امیدوار کند، باعث منتشرشدن شوخی‌های پرتعداد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌شود؛ اتفاقی که بعد از انتشار ویدیوهای عجیب از ورزشگاه قائمشهر همین حالا هم رخ داده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.