از خرید فرش‌های نفیس با چک جعلی تا فروش در سایت

مردان کلاهبردار با چک‌های جعلی فرش‌های نفیس می‌خریدند و در سایت‌های رسمی کشور می‌فروختند. این باند تبهکار در مدت کوتاهی ۲۱‌میلیارد تومان به جیب زده بودند.

رسیدگی به یک پرونده مجرمانه

وقتی پلیس قم در جریان کلاهبرداری از مغازه‌های فرش فروشی این شهر قرار گرفت شناسایی مجرمان در دستور کار قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد مردانی از استان البرز با ارایه چک‌های جعلی فرش‌های نفیسی را خریداری کرده‌اند. به همین منظور اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز درجریان این کلاهبرداری قرار گرفت تا متهمان دستگیر شوند.

خرید فرش‌های نفیس

بررسی‌های پلیس البرز هم نشان می‌داد افرادی در پوشش خریدار فرش و تابلوفرش‌های نفیس به مغازه‌های فرش فروشی در سطح شهر قم مراجعه و اقدام به خرید تعداد زیادی فرش‌ و تابلوفرش‌های نفیس و ابریشمی با ارایه چک‌های تقلبی می‌کردند.

فروش در سایت‌های رسمی

تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی قم درحال انجام بود که بنا به اظهارات تعدادی از شکات که متوجه شده بودند فرش‌های آنها در سایت خریدوفروش کالا برای فروش عرضه شده است با هماهنگی‌های انجام شده با فروشنده قرار گذاشتند و خریدار برای تحویل فرش‌ها آدرس مکانی در شهر کرج را داد.

دستگیری ۳ متهم

بنابراین پلیس آگاهی استان البرز با دریافت نیابت قضائی تحقیقات را در این خصوص آغاز کرد. با بررسی سایت‌های خریدوفروش کالا و براساس اظهارات مالباختگان و با انجام اقدامات گسترده پلیسی سرنخی از متهمان را در منطقه رجایی‌شهر کرج کشف کردند. کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام شدند. پس از چندین ساعت تحت‌نظر قرار دادن مخفیگاه متهمان، در یک عملیات غافلگیرانه ۳ نفر از آنها را دستگیر و در بازرسی از آنجا تعداد ۸ تخته فرش ابریشمی کشف کردند.

انبار فرش‌ها در تهران

متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر خرید فرش و تابلوفرش‌های نفیس با استفاده از چک جعلی اعتراف کردند. متهمان به پلیس البرز گفتند: «فرش‌ها را پس از اینکه با جعل چک از فرش‌فروشان می‌خریدیم با انتشار عکس‌های فرش‌ها در سایت‌های رسمی خریدوفروش کالا بارگذاری می‌کردیم.  فرش‌ها را هم به قیمت دو برابر اولیه می‌فروختیم. تعدادی از فرش‌ها را هم به تهران منتقل و داخل یک انباری مخفی کردیم.»

۲۱۵‌میلیارد ریال فرش

براساس نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده ۲۱۵‌میلیارد ریال برآورد شد. متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.