مأموریت مرگبار سروان «خطیری»

از ابتدای ‌سال تاکنون، 28 نیروی مرزبانی در عملیات‌های مختلف به شهادت رسیدند

درگیری با اراذل و اوباش باز هم به بهای جان مأمور تمام شد. مرزبانی که آخرین مأموریتش دستگیری اراذل و اوباش منطقه مرزی استان گلستان بود. او جانش را کف دستش گذاشت تا به لیست شهدای مرزی اضافه شود. شهدایی که از جان خود گذشتند تا دفاع کنند. از مرز، از مردم، در مقابل اوباش و شروران؛ اما به شهادت رسیدند. دستگیری در ازای جان. سروان «نبی‌الله خطیری» فرمانده گروهان مرزی «کرند» دوشب پیش برای دستگیری چند شرور به یک سفره‌خانه رفت، اما شهید شد.

شهروند آنلاین: سروان خطیری، هنگام اجرای دستور قضائی مبنی بر دستگیری اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی به وسیله چاقو مجروح و به شهادت رسید و این مأموریت مرگبار سروان «خطیری» بود. او حالا آخرین شهید در 10ماه گذشته است. 27 نیروی مرزبانی دیگر از ابتدای ‌سال تاکنون، در مأموریت‌های مختلف جان خود را از دست دادند.

حمله اوباش به سروان

پنجشنبه‌شب بود که این حادثه تلخ رخ داد. وقتی اهالی روستای کرند در استان گلستان خبر از توزیع مشروبات الکلی و موادمخدر در یک سفره‌خانه دادند، مأموریت آغاز شد. سروان خطیری، فرمانده هنگ مرزبانی همراه با دو سرباز وظیفه با دستور قضائی برای بررسی موضوع راهی محل شدند.

وقتی مأموران به محل رسیدند، با چند شرور مواجه شدند. از آنجایی که گزارش توزیع مواد و مشروب ارایه شده بود، مأموران به این اراذل تذکر دادند. قصد بررسی بیشتر داشتند که درگیری آغاز شد. شروران اجازه پیگیری و بررسی به مأموران ندادند. همین مسأله سرآغاز درگیری شد که پایان تلخی داشت. ۹نفر از اراذل و اوباش به مأموران حمله کردند. یکی از اراذل سابقه‌دار با ضربات چاقو مأموران را زخمی و فرار کرد.

بلافاصله زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شدند، اما سروان خطیری نتوانست تاب بیاورد. فرمانده هنگ مرزبانی به شهادت رسید. این درحالی است که حال سربازان خوب گزارش شد.

 دستگیری 9 شرور

سرهنگ بهزاد ابراهیمی، فرمانده مرزبانی گلستان، درباره این حادثه گفت: «تعدادی از متهمان با استفاده از تاریکی هوا فرار کرده بودند. با این حال عملیات دستگیری این شروران ادامه یافت. درنهایت نیز، با تلاش مرزبانان، متهم اصلی و هشت‌نفر از افرادی که در درگیری حضور داشتند، در کمتر از چندساعت دستگیر شدند.»

ابراهیمی با تأکید بر مقابله قاطعانه پلیس با مجرمان و اراذل و اوباش ادامه داد: «در بین این افراد تعدادی از اراذل و اوباش معروف حضور دارند. آنها سابقه چندین دستگیری، دارند. درگیری و سرقت مسلحانه، نزاع و به مخاطره‌انداختن امنیت مردم، تیراندازی مستقیم به سمت شهروندان برای خودنمایی و مجروح‌کردن مردم، تجاوز به عنف و حمل سلاح را در پرونده قضائی خود دارند. آنها همچنین تحت تعقیب مراجع قضائی هم بودند.»

رسیدگی ویژه

 

همچنین ‌هاشمیان، رئیس‌ کل دادگستری گلستان نیز در این رابطه گفت: «پرونده این جنایت با اولویت و ویژه رسیدگی می‌شود. اجازه جولان به اشرار و اوباش در منطقه نمی‌دهیم. بلافاصله ضارب اصلی و همه اراذل و اوباش دستگیر شده‌اند و برای تکمیل تحقیقات فعلا در آگاهی گنبدکاووس هستند. پرونده از پنجشنبه‌شب، در دادگاه عمومی داشلی‌برون تشکیل و دستورهای قضائی لازم برای پیگیری صادر شده است. کرند یکی از مناطق امن استان است. اجازه نخواهیم داد عده‌ای با عربده‌کشی و قدرت‌نمایی این امنیت را خدشه‌دار کنند.»

13‌هزار شهید

 

 

 

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از 13‌هزار شهید و 20‌‌هزار جانباز تقدیم نظام، انقلاب و دفاع از مرزوبوم این کشور کرده است. از این تعداد شهدای نیروی انتظامی، حدود هشت‌هزار شهید در دوران دفاع مقدس و پنج‌هزار شهید پس از آن به فیض شهادت نایل شده‌اند.

مأموریت مرگبار سروان «خطیری»

 

شهادت 20 جانباز و مدافع سلامت

همچنین از ابتدای ‌سال جاری تا پایان آبان‌ماه، 45 پرسنل و سرباز نیروی انتظامی به فیض شهادت نایل شده‌اند. تعدادی از آنها از جانبازان دوران دفاع مقدس بوده و به ‌دلیل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند. چندنفر نیز در راه مقابله با کرونا و به‌عنوان مدافعان سلامت به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. اما از میان این 45 شهید، 25 شهید از مأموران و سربازان مرزبانی بودند که با اشرار، سارقان مسلح، تروریست‌ها و قاچاقچیان درگیر شده بودند.

مأموریت مرگبار سروان «خطیری»

 

درگیری در مرز تکور

در یک عملیات در آبان‌ماه سه مرزبان نیروی انتظامی شهید شدند. این ماجرا، حدود ساعت 13 و 50 روز بیست‌وچهارم آبان‌ماه رخ داد. عناصر مسلح ضدانقلاب در حوزه گروهان مرزی «تکور» در استان آذربایجان‌غربی با تعدادی از عوامل مرزبانی به ‌صورت مسلحانه درگیر شدند. با حضور عوامل کمکی به منطقه و با مقاومت نیروهای مرزبانی ضمن دفع حمله تروریست‌ها از نفوذ آنان به خاک کشور جلوگیری به ‌عمل آمد.

در این درگیری اما سه‌نفر از نیروهای مرزبانی به ‌نام‌های استواردوم «مسلم جهان‌آرا»، استواردوم «مالک طاهر» و سرباز وظیفه «کامران کرامت» به شهادت رسیدند. همچنین دونفر نیز مجروح شدند.

مأموریت مرگبار سروان «خطیری»

 

داستان تلخ ستوان حاتمی و استوار نارویی

آذرماه نیز دو نیروی مرزبانی در کشور شهید شدند. استوار یکم مسعود نارویی و ستوان سوم «محمدرسول حاتمی» نام مرزبانی است که در راه دفاع، از جان خود گذشتند. استوار نارویی در درگیری با قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید.

این درگیری ساعت 17و 30دقیقه عصر روز بیست‌وپنجم آذرماه در منطقه پاسگاه ملاشریف در نقطه صفر مرزی میل 46، رخ داد. در این عملیات دو کوله ‌بر قاچاق قصد داشتند مقدار 50کیلوگرم مواد از نوع شیشه را وارد کشور کنند. وقتی استوار نارویی و همکارش وارد عملیات شدند، درگیری آغاز شد. در این درگیری دونفر از پرسنل مرزبانی مجروح شدند که استوار یکم مسعود نارویی به علت شدت جراحت به شهادت رسید.

ستوان حاتمی نیز روز پنجم آذرماه حین انجام مأموریت خود در مرزهای غرب کشور به شهادت رسید. شهید محمدرسول حاتمی این دلاور مرزبانی استان کردستان، اصالتا اهل استان کرمانشاه بود. او در دفاع از کیان ایران اسلامی، به خیل هم‌رزمان شهید خود در مرزهای کشور پیوست.

مأموریت مرگبار سروان «خطیری»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.