همه ادیان در ایران از شرایط برابر برخوردارند

علی ربیعی به دیدار هموطنان ارمنی در مدرسه ساهاکیان و خانه سالمندان چیلولیان رفت

سخنگوی دولت، مدارا، همزیستی و احترام به هم را از خصوصیات و نقاط قوت جامعه ایرانی برشمرد و تاکید کرد که همه ادیان در ایران از شرایط برابر از نظر احترام برخوردارند.

شهروند آنلاین: علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در بازدیدی که به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) از مدرسه ساهاکیان و خانه سالمندان چیلولیان انجام داد، گفت: من به نمایندگی از دولت این روز را به هموطنان مسیحی و همه مسیحیان جهان تبریک عرض می کنم. امروز در این مرکز  که کار خیریه  برای ارامنه تهران انجام می دهد و  به معیشت افراد نیازمند مسیحی کمک میکنند حاضر شدم کاری که از چند جهت کشور ما بی نظیر بوده است.

او افزود: از تبریز تا اصفهان ‌و ارومیه خیابان هایی داریم که در یک خیابان، مسجد، کنیسه و حتی مرکز عبادت زرتشتیان داریم. شهرها ‌و خیابان های ما به نوعی شاهد همزیستی هستند و همه در کنار هم در ایران زندگی می کنیم.

ربیعی با اشاره به میلاد حضرت مسیح (ع) خاطرنشان کرد: الگوی در کنار هم بودن در چنین روزها و مناسب هایی بیشتر تجلی پیدا می‌کند، ما در عیدها و جشن های مختلف در کنار هم هستیم. در دنیایی که با گزینه‌های جنگ، خشونت و افراطی‌گری مواجه هستیم، جهان به الگوی همزیستی که ما داریم، نیاز دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مدارا، همزیستی و احترام به هم از خصوصیات و نقاط قوت جامعه ایرانی است، اضافه کرد: همه ادیان در ایران از شرایط برابر از نظر احترام برخوردارند.

ربیعی بیان کرد: مسایلی که ادیان مختلف در کشور دارند مانند دیگر هموطنان ما باید به آنها رسیدگی شود؛ ما مثل هم هستیم . نظام و دولت معتقد است، همه مسایلی که شامل ایرانیان می شود شامل اقلیت های مقیم ایران هم می شود.

ربیعی خاطر نشان کرد: ما برای کمک گرفتن از ظرفیت اجتماعی تشکل‌های دینی و خیریه‌ها و رفع بخشی از مشکلات معیشتی و اجتماعی، آنها را باید قوی کنیم.

وی با اشاره به مرکز سالمندان چیلویان، گفت: این مرکز، قبلا مدرسه بوده و امروز به محل و آسایشگاهی برای نگهداری سالمندان تبدیل شده است، باید کمک کنیم که مراکز خاص و بیشتری برای نگهداری از سالمندان ارامنه داشته باشیم.

ربیعی اطهار کرد: از طریق وزارت کشور، شهرداری‌ها و سازمان برنامه‌ و بودجه کمک خواهیم کرد که نیازمندی‌های مراکز خیریه ارامنه رفع شود، به خصوص مراکز نگهداری افراد سالمند هموطنان مسیحی که عمدتا از ارامنه هستند.

وی افزود: بیشتر مراکز و سازمان های خیریه ارامنه نیز مثل دیگر سازمان‌های خیریه از طریق سازمان بهزیستی یارانه‌ها و خدمات خود را دریافت می‌کنند، ولی مرکزی که اکنون در آن هستیم هنوز نتوانسته کمک هزینه بگیرد؛ ما باید برای بازسازی این مرکز، اقداماتی انجام دهیم.

سخنگوی دولت گفت: با مسئولان این مجموعه مشورت می کنیم و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا پس از صحبت با رییس جمهوری کمک و مساعدت بیشتری انجام پذیرد.

ربیعی همچنین در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان چیلویان در منطقه یوسف‌آباد تهران، گفت: در خیابان‌های کشورمان هم کلیسه، هم کنیسه و هم مسجد داریم و حتی برخی محله‌های ما مناطقی را برای عبادت رزشتیان و ادیان ابراهیمی دارند.

سخنگوی دولت با اشاره به بازدید خود از مراکز ساهاکیان و چپلویان گفت: در این بازدیدها شاهد مشکلات مراکز نگهداری سالمندان هموطن ارامنه بودیم که بخشی از این مشکلات را باید از وزارت کشور، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش دنبال کنیم.

وی در ادامه افزود: با دوستان شورای خلیفه گری صحبت‌هایی داشتیم برای اینکه لیستی را تهیه کنند تا در این دولت بتوانیم برخی مشکلات آنها را حل کنیم یعنی براساس لیستی که داده می شود به افراد نیازمند وام‌های کوچک اعطا کنیم.

ربیعی ادامه داد: مقرر شده است برای افرادی که می توانند شغل ایجاد کنند، وام پرداخت کنیم. همچنین قرار شد در بخش ساخت و ساز و جاهایی که برای خیریه و مدرسه می خواهند، کمک های دیگر را با دستور رییس جمهوری ارایه دهیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.