PES بهتره یا FIFA؟

امسال کدام فوتبال را بازی می‌کنید، انتخاب شما بین دو این گیم بزرگ کدام است؟ شاید این متن کمک‌تان کند

کال آف دیوتی (Call of Duty) یا بتلفید (Battlefield)، ایکس‌باکس (Xbox) یا پلی‌استیشن (PlayStation)، فیفا (FIFA) یا پس (PES)؟ این لیست ادامه دارد. سال‌هاست که بازی‌ها و سیستم‌عامل‌های  رقیب در میدان نبرد هستند و هر کدام برای تسلط به بازار می‌جنگند. برخی سال‌ها شاهد پیروزی یکی بر دیگری هستیم. Battlefield 1 جنگ تمام عیار را در‌ سال 2016 برد. اما در دنیای فوتبال در واقع فقط یک برنده وجود داشته است، EA’s FIFA. فیفا‌ سال گذشته همه را در نبرد شکست داد و برنده تمام‌عیار بازی‌های فوتبال شد.

ناشر ژاپنی به جای غلبه بر شکست یا حتی پذیرفتن شکست، سخت‌تر به سمت فیفا رفت -امسال تور سیاحتی بزرگ راه انداخته و حقوق باشگاه‌هایی مثل یوونتوس، منچستر یونایتد و … را به دست آورده و همچنین یک تورنمنت کوچک به نام یورو 2020 را آغاز کرده است. آنها حتی آندرس اینیستا، افسانه بارسلونا را به‌عنوان مشاور برای بهبود گیم‌پلی و فیزیک توپ مجددا استخدام كردند. در همین حال فیفا، فوتبال ولتا را هم اضافه کرد و چمن کمی بهتر از سال‌های گذشته به نظر می‌رسد.

گیم پلی و ارایه

FIFA 20

FIFA 19 از نظر بسیاری بدترین بازی در این سری تلقی می‌شود – رتبه 1.4 آن از 5 در بازار Xbox Market را دارد. برای اولین‌بار ظرافت در آن ارتقا پیدا کرده و در ضربات برگشتی و ضربات سخت و پرقدرت کاملا مشهود است. فیفا 20 مجبور شد گیم‌پلی خود را تا حدودی تغییر دهد و همین ممکن است آن را رو به جلو هدایت کند و شانس برنده‌شدن در جنگ را به دست آورد. با ایجاد مهارت حرکات دشوارتر و شوت‌های بلند و همچنین استفاده از هوش مصنوعی بهتر برای دفاع، مراحل برای بازگرداندن تعادل بین حمله و دفاع انجام شده است.

وسط یک مدیر هیأت‌مدیره با کاپیتان‌ها و بازیکنان کلیدی مختلف در تالارهای باشگاه‌های بزرگ قرار ملاقات گذارید، پس از آن با رسانه‌ای روبه‌رو می‌شوید که به شما اولین فرصت داده می‌شود تا شخصیت مدیریتی خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی شکل دهید

PES 2020

PES 2020 بدون‌شک بهترین بازی PES در سال‌هایی است که صحبت از گیم‌پلی و پیش‌نمایش می‌شود. توپ در این بازی خودش یک شگفتی فنی است. این بازی نسبت به بازی EA بسیار بیشتر شبیه به بازی‌های جذاب‌تر است. به نظر می‌رسد که خط میانی اغلب از بازی خارج است، زیرا بازی به سرعت از دفاع به حمله تغییر می‌کند و گاهی اوقات بیشتر شبیه یک بازی بسکتبال است تا فوتبال.

این بدان معنا نیست که هرچند شاهد گل زیادی باشید، پیدا‌کردن توپ نهایی در هر صورت می‌تواند دشوار باشد و هنگام آشنایی با بازی، شانس بیشتری برای جست‌وجوی همپوشانی یا پیداکردن توپ‌های دور از وسط داشته باشید. بازی می‌تواند یک ‌هافبک درجه یک را از دور خارج کند. پاس‌های درست در ابتدای بازی دشوار است، حتی فنی‌ترین‌ هافبک‌ها باید قبل از یک پاس دقیق، ابتدا توپ را کنترل کنند، مگر این‌که زمان‌بندی شما کاملا درست باشد.

اما گیم‌پلی بازی کامل نیست. مدافعان غالبا بدون هدف ایستاده‌اند. درحالی‌که سرعت بازی بازیکن می‌تواند یک مسأله واقعی هنگام بازی آنلاین باشد، اما هنوز هم این موضوع کاملا منظم نیست. اما باید بگوییم هنوز هم بازی‌‌کردن با PES 2020 بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است.

حالت شغلی / لیگ برتر

FIFA 20

گذشته از این‌، Career Mode (حالت شغلی) امسال عملکرد جدیدی را تجربه کرده است، با شخصی‌سازی مدیر و نظارت‌کردن و تعامل بیشتر با بازیکنان، شما نسبت به گذشته به این عمل نزدیک‌تر می‌شوید. پتانسیل‌های پخش‌کننده پویا تضمین می‌کند که هر یک از موقعیت‌های شغلی متفاوت است و می‌تواند شادی شما را از رشد یک استعداد ناشناخته در خانه به یکی از بهترین بازیکنان این سیاره هدیه کند. اگرچه اصلاحات بزرگی در این حالت انجام شده، اما در عین حال هنوز هم ضعف دارد و این واقعا شرم‌آور است، واقعا این می‌توانست خیلی بیشتر و بهتر باشد.

PES 2020

کونامی قول داده است که مستر لیگ امسال به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا با شخصیتی متمایز از کلوپ‌های خود همه‌چیز را مدیریت کنند و به یک بازار نقل و انتقالات پیچیده‌تر منتقل شوند. این مجموعه مطمئنا دارای یک داستانی بیشتر از نسخه EA است. شما ابتدا بین افسانه‌ها یا مدیران داستانی را انتخاب می‌کنید -دیگو مارادونا و یوهان کرویف گزینه‌های اصلی هستند- همچنین گزینه‌های بسیار خوبی مانند روبرتو کارلوس و لوتار ماتیوس هم وجود دارد.

سپس توسط یک مدیر هیأت‌مدیره با کاپیتان‌ها و بازیکنان کلیدی مختلف در تالارهای باشگاه‌های بزرگ قرار ملاقات گذارید، پس از آن با رسانه‌ای روبه‌رو می‌شوید که به شما اولین فرصت داده می‌شود تا شخصیت مدیریتی خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی شکل دهید. شما می‌توانید تقریبا همه‌چیز را در مورد پنجره نقل و انتقالات، انتقال، مشکل مذاکره و هر چیزی که درباره شما و باشگاه است را بگویید و سخنرانی خود را تنظیم کنید. در اصل شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید یک تجربه واقعی از مدیر فوتبالی‌بودن داشته باشید؟ در کل، اگر به دنبال یک حالت داستانی مناسب در حرفه خود هستید، مستر لیگ جدید مناسب شما خواهد بود.

Career Mode (حالت شغلی) امسال عملکرد جدیدی را تجربه کرده است، با شخصی‌سازی مدیر و نظارت‌کردن و تعامل بیشتر با بازیکنان، شما نسبت به گذشته به این عمل نزدیک‌تر می‌شوید

آنلاین

FIFA 20

FIFA Ultimate Team با برخی از ویژگی‌های عالی جدید بازگشته است. حالت‌های شروع ضربه مانند Survival یا Headers & Volleys امسال در FUT Friendly آنلاین می‌آیند. اهداف جدید و گزینه‌های قابل تنظیم ازجمله تیفوها و جشن‌ها باعث ایجاد احساس بیشتری برای باشگاه شما می‌شوند، اما باید صبور باشید. هنگامی که Ultimate Team را شروع می‌کنید، آماده باشید که نیم ساعت قبل از بازی اول مسابقه خود صبر کنید. اما چرا؟

پس از تنظیم و باز قفل بازیکنان بیشتر برای تیم نهایی خود، باید تاکتیک‌های خود را سفارشی کنید. به نوعی EA از ‌سال گذشته این روند را تسریع نکرده است، مثل جایی که باید سبک بازی خود را برای هر یک از پنج ذهنیت حمله‌کننده تنظیم کنید. تنظیم 4-4-2 بدون تنظیم تاکتیک‌های شما باعث شادی‌تان و از محبوب‌ترین حالت FIFA خواهد شد.

PES 2020

پیدا کردن یک بازی در PES دشوار نخواهد بود و این به مراتب بهتر از‌ سال گذشته فروخته می‌شود و Steam برای اولین‌بار در تاریخ خود به 10هزار بازیکن رسید. گفته می‌شود سرورها می‌توانند نامنظم باشند، بنابراین هر لحظه ناامید نشوید و به لطف تاخیر آماده شوید. حالت‌های معمول در این‌جا وجود دارد -بازی سریع و تقسیم‌های آنلاین- اگر بخواهید بهترین بازیکن را بزنید، سرگرم‌کننده است، اما به این فکر کنید که این کار برایتان گران تمام می‌شود یا نه؟ در اینجا‌، شما با برنده‌شدن در مسابقات آنلاین، باشگاه خود را به‌عنوان بخشی از یک مجموعه بزرگتر نشان می‌دهید.

هر هفته، کونامی مسابقات مهم آتی یا احتمالا یک بازی دربی را انتخاب می‌کند. سپس شما انتخاب کنید تا کدام یکی را برای بازی‌کردن می‌خواهید تا به یک امتیاز کلی کمک کنید. قبل از این‌که بهترین بازیکنان تیم‌های برنده در «فینال بزرگ» حاضر شوند، بازی‌های انتخابی بخشی از مرحله گروهی تشکیل می‌شود. این به صورت بازی پخش می‌شود، بنابراین می‌توانید تیم خود را داشته باشید، حتی اگر بازی نمی‌کنید.

نتیجه

eFootball PES 2020 گامی در جهت صحیح است، اما احتمالا آن مرحله به اندازه كافی قابل توجه نیست كه می‌تواند سنگر فیفا را در بازار بازی فوتبال تهدید كند. هنوز فاقد مجوزهای لازم برای رقابت با واقع‌گرایانه فیفاست و ویژگی آن برای دیدار روزانه‌اش نمی‌تواند به‌طور جدی FIFA Ultimate Team را از نظر تجربه کاربر شخصی به چالش بکشد. با این حال، بازی‌ها واقعا لذت‌بخش هستند و بسته‌های زیادی برای افزایش هیجان فوتبال وجود دارد. همچنین، Master League بسیار عالی است، اگر تغییرات FIFA در حالت Career بهبود چشمگیر نداشته باشد، هیچ تردیدی درمورد این‌که کدام بازی حالت تک نفره‌ بهتری داشته باشد، وجود نخواهد داشت.

در عین حال فیفا احساس می‌کند مانند بسیاری از بازی‌های مشابه است. EA اکنون مجبور است به‌طور جدی درمورد آن‌چه در این سری تولید می‌کند‌، تجدیدنظر کند‌، زیرا گیمرها دیگر هر‌سال برای نسخه تازه خود را به آب و آتش نمی‌زنند، FIFA 19 در طول هفته افتتاحیه 35‌درصد کمتر از نسخه قبلی FIFA 18 خود فروخت. Career Mode، Pro Clubs، FIFA Ultimate Team و تیتر عمل ولتا گامی در جهت درست است، اما به نظر می‌رسد امسال PES 2020 برنده واضح است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.