سقوط بهمن در ارتفاعات تهران

2 بیمارستان شهدای تجریش و طالقانی در آماده‌باش قرار گرفتند

سقوط بهمن در سه حادثه جداگانه کشته و مفقودی برجای گذاشت. 100 کوهنورد در برف توچال گرفتار شدند. دونفر در کلکچال کشته شدند و چندنفر بر اثر سقوط بهمن در دارآباد آهار مفقود شدند. این درحالی است که در پی گرفتاری 100نفر در توچال، 2 بیمارستان برای پذیرش مصدومان احتمالی آماده شدند.

شهروند آنلاین: سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ارایه گزارشی از از گرفتاری 100 کوهنورد تا مرگ و مفقودی بر اثر سقوط بهمن خبر داد و گفت: «حدود 100نفر از کوهنوردان در برف ایستگاه شماره هفت توچال گرفتار شدند و  بیمارستان‌‌های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده‌‌باش قرار گرفتند.»

مجتبی خالدی با اشاره به حادثه‌‌ گرفتارشدن تعدادی از کوهنوردان در کولاک برف ایستگاه 7 توچال، اظهار کرد: «ساعت یک‌ و 30 دقیقه بعدازظهر جمعه، از ایستگاه شماره هفت توچال، با مرکز اورژانس تهران تماسی گرفته شد. گزارشی مبنی بر گرفتارشدن حدود 100نفر از کوهنوردان ارایه شد. بلافاصله با همکاران هلال‌احمر، سازمان مدیریت بحران شهر تهران، آتش‌نشانی و مسئولان ایستگاه توچال تماس گرفتند. در ادامه مشخص شد با وجود توصیه‌‌هایی که مدیریت توچال به کوهنوردان داشته است، این افراد اقدام به صعود کرده‌‌اند.»

او افزود: «با شرایط موجود و برف و کولاکی که در ایستگاه‌‌های بالایی اتفاق افتاده بود، احتمال می‌‌رفت که سلامت کوهنوردان در معرض خطر قرار بگیرد. مرکز اورژانس تهران بلافاصله یک دستگاه اتوبوس ‌‌آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس زمینی مهیا کرد که در ایستگاه یک مستقر شوند ولی انتقال این افراد از ایستگاه‌‌های بالاتر به این ایستگاه مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان آتش‌‌نشانی بود که هماهنگی با این دوستان صورت گرفت.»

کشته و مفقودی بر اثر ریزش بهمن

این درحالی است که ساعتی پس از این حادثه شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران از مرگ دونفر از کوهنوردان در ارتفاعات کلکچال خبر داد. او با اشاره به وقوع ریزش بهمن در ارتفاعات تهران گفت: «طی این حادثه دونفر مصدوم، دونفر کشته و یک‌نفر مفقود شد. روز جمعه از ساعت ۱۳ به بعد با وقوع برف و کولاک و سقوط بهمن ۳ حادثه به ندای امداد ۱۱۲ هلال‌احمر استان تهران گزارش شد.»

او با اشاره به اینکه نخستین حادثه مربوط به ارتفاعات کلکچال بود که بر اثر سقوط بهمن نیروها به محل اعزام شدند و در پی آن دونفر جان خود را از دست داده‌اند و دونفر به‌شدت مصدوم شده‌اند که به محیط امن انتقال داده شده‌اند، گفت: «در حادثه دوم نیز، تیم واکنش سریع برای نجات چندنفر که در ارتفاعات دارآباد گرفتار بودند اعزام شدند. طبق گزارش‌ها، تا ساعت 17 روزجمعه، چهارنفر پس از بهمن در دارآباد مفقود شدند. تیم‌های جست‌و‌جوی جمعیت هلال‌احمر نیز به منطقه اعزام شدند. احتمال گرفتاری در کولاک اعلام شده بود که نیروها مشغول امدادرسانی شدند. در حادثه سوم با سقوط بهمن در منطقه آهار یک تیم واکنش سریع دیگر از استان برای امدادرسانی اعزام شد. به گفته‌ شاهدان صحنه، یک‌نفر در بهمن گرفتار شد. تیم‌ها هماهنگی برای جست‌و‌جو و نجات را آغاز کردند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.