باید سعی کنیم زیر ۲۰سالگی خانم ها باردار شوند

اظهارات جنجالی مشاور وزیر بهداشت درباره انتقادات به کودک‌همسری

دکتر محمداسماعیل اکبری گفت: اینها حرف‌های مفت است، به من که این‌همه مقالات علمی در سطح جهان دارم و در دنیا بیا بروی علمی دارم بگویند کودک‌همسری و از این مزخرفات. یعنی اگر قرار شد من به‌عنوان بیولوژیست توصیه به باروری کنم، باید بگویم زیر ۲۰ سالگی بارور شوید

دکترمحمداسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت انتقاد از ازدواج کودکان یا کودک همسری را مزخرفات خواند و گفت: به محض اینکه آن نشانه‌ها [در کودک] پیدا شد ایشان شده خانم! اینها همه حرف مفت است؛ به منی که این‌همه بروبیای علمی در دنیا دارم بگویند کودک همسری و این مزخرفات!

مشاور وزیر بهداشت انتقاد از ازدواج کودکان یا کودک همسری را مزخرفات خواند و گفت: سطح جانشینی، ۳ کودک برای هر خانواده است.

محمداسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت انتقاد از ازدواج کودکان یا کودک همسری را مزخرفات خواند و گفت: به محض اینکه آن نشانه‌ها [در کودک] پیدا شد ایشان شده خانم! اینها همه حرف مفت است؛ به منی که این‌همه بروبیای علمی در دنیا دارم بگویند کودک همسری و این مزخرفات! سطح جانشینی، ۳ کودک برای هر خانواده است.

محمداسماعیل اکبری، مشاور عالی وزیر بهداشت در برنامه تلویزیونی دست‌خط در جواب این سوال که گفته بودید زنان تا 54سالگی می‌توانند باردار شوند، گفت: «من نگفتم، ولی خداوند خلق کرده است؛ این دست من و شما نیست. از زمانی که تخمدان زن فعال می‌شود تا زمانی که تخمدان او فعال نیست، می‌تواند بارور شود.»

این‌طور نیست که در همه زنان از 10سالگی تا 54سالگی تخمدان‌های فعال دارند. یکی 12سالگی و دیگری 13سالگی می‌شود، به‌طوری که ایران قانون وضع کرد که 13سالگی مبنا باشد ولی روزه‌داری را 9سالگی تمام یعنی 10سالگی داریم و آن دختر را مکلف شرعی می‌دانیم، چون طبق عرف فیزیولوژی انسان آن‌طور است.

او افزود: «حالا کسی از مرجع خود مجوز می‌گیرد که این بچه کوچک است و 9سالگی توان ندارد. خدا او را این‌طور خلق کرده است. به محض اینکه این نشانه‌ها پیدا شد، این دخترخانم شده است.»

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: «اینها حرف‌های مفت است، به من که این‌همه مقالات علمی در سطح جهان دارم و در دنیا بیا بروی علمی دارم بگویند کودک‌همسری و از این مزخرفات. یک نکته‌ای را که پشتوانه علمی دارد، بیان می کنم. سطح استروژن که معنی زنیت و مسأله باروری است و ضمنا سطح استروژن هرچه بالاتر باشد، خطرآفرینی‌اش در سن زیر 30سالگی 30درصد بیشتر از سن زیر 20سالگی است. یعنی اگر قرار شد من به‌عنوان بیولوژیست توصیه به باروری کنم، باید بگویم زیر 20سالگی بارور شوید.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.