امروز در کشور منطقه قرمز و نارنجی نداریم

روحانی: لحظه به لحظه به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها هستیم

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز در کشور منطقه قرمز و نارنجی نداریم، ‌گفت: باید شرایط کنترل ویروس کرونا را پایدار نگه داریم تا به روزی برسیم که در استان‌ها هیچ فوتی و حنی بستری نداشته باشیم.

شهروند آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: درمدت ۱۰ ماهی که از شیوع کرونا عبور کردیم و وارد ماه یازدهم شدیم، به طور مرتب حداقل هفته‌ای یک جلسه در ستاد و چند جلسه در کمیته‌های مختلف هماهنگی، البته غیر از قرارگاه و وزارت بهداشت که شبانه روز فعال هستند، برگزار شد و بسیار خوشحالیم که امروز در کشور منطقه قرمز نداریم، منطقه نارنجی هم تقریبا نداریم و مناطقی که داریم، زرد هستند.

نکات مهم سخنان روحانی چنین است:

– وقتی ایران را با کشورهای پیشرفته و اروپا مقایسه می‌کنیم، عقب نیستیم. در کارکرد همه عوامل تاثیر گذار بسیار مهم است و باید این شرایط را پایدار نگهداریم و پایدار ماندن یکی از مسائل بسیار مهم ما است.

-این ویروس از انگلیس عبور کرده و به دیگر کشورهای اروپایی رفته است. باید مراقبت بیشتری از مسافرانی که از این منطقه عبور کرده‌اند، و ورودی‌ها داشته باشیم تا این ویروس جهش‌یافته مردم را گرفتار نکند.

– شهادت حضرت زهرا (س) در پیش است. مردم نسبت به خاندان رسالت (ص) عشق می‌ورزند اما مراعات پروتکل‌ها هم وظیفه شرعی و ملی ماست.

– رسانه‌های ضد ایرانی هر روز بهانه‌ای پیدا کرده و موج‌سواری می‌کنند. مردم هم می‌فهمند که اینها دروغ گفته و تحریف کرده‌اند. مدت‌ها اعلام کردند که همه دنیا واکسن می‌زند، چرا ایران واکسن نمی‌زند و نمی‌خرد. بعد گفتند که پول دارد، اوفک اجازه می‌دهد، تحریم‌ها فلان و بهمان است.

– ایران به دنبال ساخت واکسن داخلی است و بر آن تاکید می‌کند اما همزمان هم برای خرید واکسن تلاش کردیم.

-پولی را از بانکی تهیه کردیم تا واکسن را از کوواکس بخریم ولی آنها گفتند باید اوفک اجازه دهد. آنها آنقدر مردم و سازمان بهداشت جهانی را ترسانده اند. پول را تهیه کرده، آن کشور با انتقال پول موافقت کرده، اوفک هم قبول کرده ولی گفتند پول ابتدا باید بانک آمریکایی بیاید.  چطور می‌توان به شما اعتماد کرد. شما که در دزدی معروفید. شما که مترصد هستید پولی از ما پیدا کرده تا آن را بگیرید. چگونه می‌توان به شما اعتماد کرد. فکر نکنید مشکلی نداریم.  

اینکه رهبری گفتند تحریم‌ها را بی‌اثر کنید، لحظه به لحظه به دنبال این کار هستیم. هر لحظه که پولی وارد کشور و کالایی صادر می‌شود، بدانید ساعت‌ها برای این کار جنگیده شده است. این کاری است که از سال ۹۷ ساعت‌ها و لحظه‌ای انجام شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.