ضدحال به پرسپولیسی‌ها؛ پاداش آسیایی پیش‌خور شد!

پاداش آسیایی پرسپولیس قبل از به صدا درآمدن سوت فینال خرج شده و بعید است حتی بخشی از آن به جیب بازیکنان برود

آنقدر مشکلات و بدهی‌های پرسپولیس در ماه‌های اخیر زیاد بوده که مدیران این باشگاه مجبور شدند روی پاداش آسیایی که هنوز به دست‌شان نرسیده هم حساب باز کنند.

باشگاه پرسپولیس در ابتدای فصل به خاطر بدهی سنگین به برانکو و دستیارانش در خطر کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت و این مربی کروات هم به هیچ وجه از حق خود کوتاه نمی‌آمد. همین موضوع باعث شد تا مدیرعامل وقت این باشگاه یعنی مهدی رسول‌پناه روی صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا و پاداشی که قرار است به خاطر بردهای پرسپولیس و حضورش در فینال از سوی AFC پرداخت شود، حساب ویژه‌ای باز کند.

نه‌تنها رسول‌پناه، مبلغ ۱۳میلیارد تومان قرض گرفت تا با تبدیل ریال به یورو، تمام مطالبات باقی‌مانده برانکو را پرداخت کند، بلکه پس از جدایی او، مدیران جدید هم به پشتوانه پاداش آسیایی، ۱۵میلیارد تومان از یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرض گرفتند تا پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا، مطالبات فصل گذشته بازیکنان را بپردازند.

به نظر می‌رسد مدیران قبلی و فعلی باشگاه خیلی روی قهرمانی پرسپولیس و تبدیل‌شدن پاداش 2میلیون دلاری نایب قهرمانی به پاداش 4میلیون دلاری قهرمانی حساب باز کرده بودند. اتفاقی که رخ نداد و حالا دست سرخپوشان به خاطر بدهی‌هایی که برای خود تراشیده‌اند، کاملا خالی به نظر می‌آید.

جدا از 2میلیون دلار که به خاطر نایب قهرمانی به پرسپولیس پاداش تعلق می‌گیرد، 700 هزار دلار دیگر هم به خاطر بردهایی که قبل از فینال سرخپوشان کسب کردند، به حساب این تیم واریز می‌شود. البته که انتقال این 2میلیون و 700 هزار دلار به حساب پرسپولیس به خاطر تحریم‌های بانکی خودش پروسه پیچیده ای دارد که باید دید چقدر زمانبر خواهد بود. اما از سوی دیگر تا همین امروز ۲۸میلیارد تومان بدهی نقدی وجود دارد که باید پرداخت شود. در کنار این مبلغ سرخ‌ها پرونده ۷۸۰هزار دلاری کالدرون و ۵۰۰هزار یورویی ماریو بودیمیر را در پیش دارند که به این مبالغ هزینه‌های سود سالیانه و رسیدگی در CAS هم اضافه خواهد شد.

بنابراین حتی اگر خوشبینانه هم نگاه کنیم، چیزی از این پاداش 2میلیون و 700 هزار یورویی باقی نخواهد ماند و سر بازیکنان این وسط بی‌کلاه می‌ماند. آنها که وعده‌های زیادی دریافت کرده بودند تا اگر قهرمان شوند، پاداش‌های ویژه‌ای از مقام‌های دولتی و باشگاه خواهند گرفت؛ حالا که نایب قهرمان شده‌اند، بعید است سهمی از پاداشی که به حساب باشگاه واریز کردند، نصیب‌شان شود.

جدا از این به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس حتی در پرداخت هزینه‌های روزمره و باقی قرارداد بازیکنان هم دچار مشکل خواهد شد. تا الان فقط 10درصد از قراردادهای فصل جدید به بازیکنان و کادرفنی پرداخت شده و برای پرداخت 90درصد باقی‌مانده مبلغی فراتر از آنچه پرسپولیس قرار است از کارگزار خود دریافت کند، نیاز است.

طبق خبرهایی که منتشر شده، پرسپولیس اگر بدهی خود را با کارگزار صاف کند، باید حدود 28 میلیارد دیگر تا پایان فصل دریافت کند. از سویی همه فرصت‌های تبلیغاتی هم در اختیار کارگزار قرار داده شده و امکان درآمدزایی برای باشگاه چندان مهیا نیست. باید دید مدیران باشگاه چه فکری برای تیمی که فینالیست آسیا شده می‌کنند تا غرق از بحران مالی نشود و حتی بتواند خود را در نیم‌فصل تقویت کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.