با خون بچه‌ام معامله نمی‌کنم

پدر عماد در گفت‌وگو با شهروندآنلاین گرفتن دیه 360میلیونی را تکذیب کرد

با گذشت چند روز از حادثه دلخراش عماد صفیاری خبر آزادی متهمان پرونده منتشر شد. مدیرعامل شرکت پیمانکاری متولی تاسیسات برق استادیوم آزادی و نصاب داربست در این مجموعه به‌عنوان مقصران حادثه بازداشت شده بودند که ظاهرا این دو متهم با سپردن وثیقه موقتا آزاد شدند. از دادسرای جنایی تهران هم خبر می‌رسد که پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود. اما شاید مهمترین موضوع درخصوص این حادثه پرداخت دیه 360‌میلیون تومانی بود. خبری که پدر عماد در گفت‌وگو با شهروند آنلاین آن را تکذیب می‌کند و مدعی است که هنوز هیچ پولی به او و خانواده‌اش پرداخت نشده است.

عماد صفیاری همان کودک 6 ساله است که پس از پایان بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادن در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در استادیوم آزادی جان باخت. برق‌گرفتگی عامل مرگ این کودک بود. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که قصور نصاب داربست‌های محوطه مجموعه ورزشی آزادی باعث این حادثه دلخراش شده است و بعد از آن هم پیمانکار برق این مجموعه به دلیل اتصالی سیم تیرهای چراغ برق در بروز این حادثه مقصر تشخیص داده شد. هر دو مقصر این حادثه به دستور مقامات قضائی بازداشت شدند. این پرونده در دادسرای جنایی پایتخت به جریان افتاد. با توجه به نوع حادثه نظر کارشناسان رسمی دادگستری تعیین‌کننده قطعی مقصر این حادثه شد. تا این‌که ظهر دیروز رسانه‌ها خبر آزادی هر دو متهم پرونده به قید وثیقه و البته پرداخت مبلغ 360 میلیون تومان دیه به خانواده عماد را منتشر کردند.

چطور من می‌توانم این پول را گرفته باشم و خودم از آن بی‌خبر باشم. من هیچ پولی نگرفته‌ام. نمی‌دانم این خبرها چطور منتشر می‌شود

حالا اما پدر عماد می‌گوید که از این اخبار منتشرشده بی‌اطلاع است و هنوز هیچ پولی هم دریافت نکرده است. او به شهروندآنلاین می‌گوید: «صبح روز دوشنبه در مراسم یادبود پسرم بودم که خبر را دیدم، یعنی از طریق دوستان و آشنایان در جریان این خبر قرار گرفتم. وقتی دیدم که نوشته دیه به خانواده عماد پرداخت شده، حالم خراب شد، اصلا نفهمیدم که چه اتفاقی افتاده، وقتی به خودم آمدم، از شدت عصبانیت نمی‌دانستم که چه کاری باید انجام دهم. من پولی از کسی نگرفتم؛ خیلی‌ها با من تماس گرفتند؛ خب دوست و آشنا هم خبر را دیده بودند، الان همه مردم با موبایل از همه چیز خبر دارند، بعضی‌ها با من طوری حرف می‌زدند که انگار با خون بچه 6 ساله‌ام به این راحتی معامله کرده‌ام. چطور من می‌توانم این پول را گرفته باشم و خودم از آن بی‌خبر باشم. من هیچ پولی نگرفته‌ام. نمی‌دانم این خبرها چطور منتشر می‌شود. من از همه کسانی که این خبر را منتشر کرده‌اند، شکایت می‌کنم. سه‌شنبه به دادسرا می‌روم تا معلوم شود که این حرف از کجا آب می‌خورد.»

پدر عماد ادامه داد: «در این مدت خیلی‌ها با ما همدردی کردند، به‌خصوص مردم عادی که روز یکشنبه برای دربی به استادیوم آمده بودند، هرکسی که بنر تسلیت به عماد را می‌دید، داخل غرفه می‌شد، من هم با حال خرابم رفته بودم. کاری نمی‌توانم انجام دهم، به مردم بدهکارم و باید پول مردم را داد. به هرحال کل کار ما همین روزهاست، اگر خوب بفروشیم که هیچ وگرنه باید تا یک بازی حساس دیگر صبر کنیم. مردمی هم که داخل غرفه می‌آمدند، خیلی محبت داشتند.»

پدر عماد در پاسخ به این پرسش که از طرف بازیکنان و مسئولان دو تیم استقلال و پرسپولیس با او تماسی گرفته شده یا به دیدار او و خانواده‌اش آمده‌اند هم گفت: «همان روزهای نخست آقای انصاری‌فرد از طرف باشگاه پرسپولیس به دیدن ما آمد که تشکر می‌کنم. اما خبر دارم که قبل از شروع بازی هم به خاطر عماد یک دقیقه سکوت کرده‌اند، از همه فوتبالیست‌های دو تیم هم تشکر می‌کنم، بالاخره تقدیر ما هم این بود که داغ بچه 6ساله‌ام را ببینم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.