زمان‌بندی تهیه واکسن، دی‌ماه اعلام شد

وزیر کشور: نخستین گروه دریافت‌کننده، یک‌میلیون و ۸۰۰هزار نفر سالمند و افراد دارای بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای هستند

وزیر کشور با تأکید بر تهیه واکسن ایرانی، گفت: تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد و وزیر بهداشت، زمان‌بندی این مهم را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است.

شهروند آنلاین: عبدالرضا رحمانی‌فضلی شنبه‌شب در برنامه نگاه یک سیما اظهار کرد: «موضوع واکسن از ابتدا مورد توجه همه کشورها بود و همه به دنبال تولید واکسن بودند و ما نیز این کار را در داخل انجام دادیم و موسسات مختلفی این کار را شروع کردند. با توجه به تأیید وزارت بهداشت، دو سه مورد به مراحل خوبی رسیده‌اند و با واکسن ایرانی امیدواریم پاسخگوی نیاز باشیم.»

او ادامه داد: «همزمان در ستاد و جلسات با حضور رئیس‌جمهوری، دکتر روحانی به تأمین و تهیه واکسن تا زمان تولید واکسن ایرانی تأکید کردند و وزیر بهداشت نیز پیگیر این موضوع است.»

وزیر کشور عنوان کرد: «امروز نیز در ستاد، گزارشی ارایه شد که با زمان‌بندی انجام‌ شده که از سوی وزیر بهداشت، این زمان دی‌ماه اعلام شده و تهیه واکسن در حال انجام است.»

رحمانی‌فضلی توضیح داد: «ما با تحریم و مشکل انتقال منابع مالی روبه‌رو هستیم؛ نخست قرار شد از محل پولی که در کشورهای مختلف داریم، هزینه‌های واکسن تأمین شود و با قول و تأکید رئیس‌جمهوری این موضوع انجام می‎شود. تأکید بر این بوده که درجه ریسک واکسن، پایین و درجه صحت آن بالا باشد.»

او یادآور شد: «ما دنبال این بودیم که با درجه ریسک پایین، تهیه واکسن انجام شود. وزارت بهداشت که متولی تخصصی موضوع بهداشت است، موارد را در تهیه واکسن در نظر می‌گیرند.»

رئیس ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: «وزارت بهداشت دقیقا افراد را طبقه‌بندی کرده و نخستین گروه برای دريافت واكسن، یک‌میلیون و 800هزار نفر افراد با سن بالا و کسانی که بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای دارند،‌ هستند.»

رحمانی‌فضلی ادامه داد: «گروه دوم، کادر درمانی و گروه‌هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه‌کنندگان قرار دارند. ما در ابتدای بیماری کرونا کیت‌ها را نداشتیم اما این کیت را تولید کردیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.