خودرو‌های لوکس از قیمت‌گذاری دستوری خارج شدند

خودروی تارا، خودرو‌ی لوکس به شمار می‌آید

مشاور شورای رقابت گفت: خودرو‌های لوکس با رشد تولید ۵۰درصد از قیمت‌گذاری دستوری خارج شدند. صفاری تشریح کرد: خودروی تارا نیز جزو خودرو‌های لوکس به شمار می‌آید، این بدان معناست که قیمت این خودرو را خودروساز مشخص خواهد کرد و از قیمت‌گذاری دستوری خارج خواهد شد

خودرو‌های لوکس با رشد تولید ۵۰درصد از قیمت‌گذاری دستوری خارج شدند. سیدمصطفی صفاری، مشاور شورای رقابت، در خصوص خارج‎‌شدن قیمت برخی از خودرو‌ها از قیمت‌گذاری دستوری، گفت: «خودرو‌ها برای قیمت‌گذاری به دو دسته تبدیل شده‌اند که شامل خودرو‌های اقتصادی یا همان پرتیراژ و خودرو‌های لوکس می‌شود.»

مشاور شورای رقابت گفت: «خودرو‌های لوکس به خودرو‌هایی گفته می‌شود که رشد تولید بیش از ۵۰درصدی دارند. در شورای رقابت تصمیم گرفته شد که خودرو‌های لوکس با رشد تولید۵۰درصد از قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند، به‌طور مثال اگر ۲۰۷ رشد بالای ۵۰درصد داشته باشد، از قیمت‌گذاری دستوری خارج خواهد شد.»

صفاری تشریح کرد: «خودروی تارا نیز جزو خودرو‌های لوکس به شمار می‌آید، این بدان معناست که قیمت این خودرو را خودروساز مشخص خواهد کرد و از قیمت‌گذاری دستوری خارج خواهد شد.»

مشاور شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو در بورس کالا، گفت: «باید بستری را فراهم کنیم که قیمت خودرو به صورت شفاف تعیین شود و میزان عرضه و تقاضا برابر باشد. با توجه به اینکه بورس، بازاری شفاف است، در نتیجه رانت و فساد در آن وجود ندارد.»

صفاری با تأکید بر اینکه بورس کالا محلی برای کشف قیمت برند‌های پرتیراژ تولیدکنند‌ه‌های خودرو است، گفت: «این کشف قیمت با قیمت‌های منصفانه شورای رقابت یکسان نیست. تا زمانی که تولید افزایش پیدا نکند، این اختلاف قیمت وجود دارد.»

مشاور شورای رقابت با بیان اینکه برای حل این مسأله می‌توانیم جلوی واردات خودرو را باز بگذاریم یا کیفیت تولید داخلی را افزایش دهیم، ادامه داد: «با بستن سایت‌هایی که در قیمت‌گذاری نادرست دخالت دارند، می‌توانیم ترمز افزایش قیمت خودرو را بکشیم. ما باید خودروساز را موظف کنیم حدود ۳۰ تا ۴۰درصد تولید هفتگی خود را در بازار بورس کالا عرضه کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. مرتضی می‌گوید

    بنام خدا آنموقع که قیمت گذاری درشورای قیمت گذاری واردبود قیمتها این شد حالاکه ازدست شواری قیمت گذاری خارج شده این ماشینهاروکدوم کشورحاضربخره؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.