سرخابی‌ها با چه چهره‌ای به دربی می‌رسند؛ شاداب یا خسته؟!

22 دی ماه به عنوان تاریخ برگزاری دربی پایتخت اعلام شده؛ اما شرایط سرخابی‌ها در آن روز چگونه خواهد بود

تاریخ دربی 94 مشخص شده و به نظر می‌رسد شاگردان گل‌محمدی باید تا آن روز بازی‌های فشرده‌تری را نسبت به حریف دیرینه خود برگزار کنند.

بعد از چند هفته انتظار و شایعات و اعتراض‌های فراوان، بالاخره سازمان لیگ، تاریخ دربی پایتخت را اعلام کرد؛ مسابقه‌ای که قرار بود همزمان با سایر بازی‌های هفته هشتم برگزار شود، اما حضور سرخپوشان در فینال آسیا باعث تعویق این بازی شد.

البته تعویق چند بازی دیگر پرسپولیس برابر تیم‌هایی همچون ذوب‌آهن و سپاهان هم کار سازمان لیگ را برای برنامه‌ریزی سخت کرده بود، اما در نهایت برنامه جدید امروز اعلام شد تا سرخابی‌ها تکلیف خود را بدانند. بنابر اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، دربی رفت فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ لیگ برتر از ساعت ۱۶:۳۵ روز دوشنبه، بیست‌ودوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

برگزار شدن دربی در یک روز وسط هفته انتقاداتی را در پی داشته، اما از آنجایی که دست سازمان لیگ به خاطر بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس بسته است و البته تماشاگری هم قرار نیست راهی ورزشگاه آزادی شود، برنامه به این شکل اعلام شده.

تیم یحیی گل‌محمدی که بعد از شکست در فینال آسیا، چند روز قبل یک بازی سخت را برابر نساجی در ورزشگاه باتلاقی قائمشهر برگزار کرد، پنجشنبه هفته جاری باید به مصاف ذوب‌آهن برود و 16 دی ماه نیز با سپاهان روبه‌رو خواهد شد. بنابراین پرسپولیسی‌ها پیش از انجام دربی، در تاریخ 16 دی‌ماه بازی خود مقابل سپاهان را انجام می‌دهند و با شش روز استراحت به دربی  می‌رسند. استقلال هم روز 15 دی با آلومینیوم مسابقه دارد و یک هفته تا دربی زمان آماده‌سازی خواهد داشت.

روی کاغذ شرایط برای استقلال بهتر است چون شاگردان محمود فکری می‌توانند بیش از حریف خود استراحت کنند، اما این مسأله با توجه به حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا طبیعی به‌نظر می‌رسد و جای هیچ اعتراضی را هم باقی نگذاشته است.

جالب اینجاست که دو تیم پرسپولیس و استقلال بعد از دربی دو مسابقه سخت مقابل تراکتور و فولاد در آزادی و یادگار خواهند داشت که البته یک هفته برای این دو مسابقه زمان دارند.

جدا از خستگی پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به دربی شماره 94 پایتخت، به‌نظر می‌رسد به تعویق افتادن این دیدار که قرار بود 28 آذرماه برگزار شود و حالا با حدود سه هفته تأخیر 22 دی برگزار می‌شود، به سود استقلالی‌هاست. این تیم به خاطر داشتن مصدومان پرتعداد در هفته‌های اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده، اما تا دربی به‌نظر می‌رسد اکثر مصدومان استقلال از جمله شیخ دیاباته که سرشناس‌ترین آنهاست، می‌تواند شرایط بازی را پیدا کند.

پرسپولیس هم که آل‌کثیر را همچنان به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، با جدایی بشار رسن نیز به مشکل جدیدی برخورد کرده. شاید یحیی گل‌محمدی باید شانس بیاورد که در بازی‌های فشرده پیش رو تا دربی، هیچ‌کدام از بازیکنان کلیدی خود را به خاطر مصدومیت از دست ندهد.

تجربه یک دربی دیگر با وجود اینکه بدون تماشاگر و با هیاهوی کمتر خواهد بود، اما بازهم برای فوتبالدوستان جذاب است و از همین حالا خیلی از طرفداران انتظار روز 22 دی ماه را می‌کشند تا 90 دقیقه هیجان را تجربه کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.