امام جمعه متفاوت رشت و کار جالبش

آیت‌الله فلاحتی بار دیگر خبرساز شد؛ آن هم در آغاز هفته دفاع مقدس

در یک‌‌سال گذشته فعالیت‌ متفاوت بسیاری از نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه در کانون توجه خبرنگاران و فعالان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. حالا دیگر تصویر ائمه‌ جمعه و روحانیون تنها در قاب سنتی خود یعنی همان تریبون نمازجمعه خلاصه نمی‌شود و جزییات رفتار آنها در زندگی شخصی و در سطح شهر معابر عمومی به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کرده است.

در آخرین مورد روزیکشنبه تصویر همراهی آیت‌الله فلاحتی با سربازان در رژه بارانی رشت در شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران شبکه‌های ‌اجتماعی نیز روبه‌رو شد. در این عکس که مربوط به نخستین روز از هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح شهر رشت است، درحالی ‌که باران شدید می‌بارد، نظامیان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در ادامه فرماندهان به پیشنهاد آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه، هم از جایگاه پایین آمدند تا مثل نظامیان و سربازان زیر باران باشند. یکی از کاربران در شبکه‌های‌ اجتماعی در توصیف این عکس تعبیر جالبی داشت: «۳۱ شهریور امسال تو رشت هوا بارونی بود ولی همه توی میدان غیرت به خرج دادن و رژه رفتن.

ولی حرکت آیت‌الله فلاحتی برام جالب بود که به همه گفت از جایگاه بیایید پایین و تو بارون وایستید تا ما هم با اونها خیس بشیم! پ.ن: اگه همه مسئولین اینجوری به مسائل فکر می‌کردن، چی میشد…» اما عکس روز گذشته آیت‌الله فلاحتی تنها عکسی از نماینده ‌ولی‌فقیه در استان گیلان نیست، که با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

در چندماه گذشته عکس‌های بازدید و همراهی آیت‌الله رسول فلاحتی در برداشت پیله کرم ابریشم و همچنین شالیکاری این روحانی در روستای چمخاله شهرستان لنگرود نیز با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی گیلانی، از اساتید فاضل حوزه علمیه است که سابقه حضور رزمی- تبلیغی در دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد. این روحانی متولد 1342 در صومعه‌سرا، از ‌سال 1358 در محضر اساتیدی همچون حضرات آیات؛ بهجت، تبریزی، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی‌آملی و حسن‌زاده آملی به کسب فیض پرداخت. وی که دارای آثار متعدد در موضوعات مرتبط با فقه، اصول، معارف اسلامی و مدیریت به دو زبان فارسی و عربی است، از ‌سال 1365 به تدریس دروس مختلف حوزوی اشتغال داشته و درحال حاضر به‌عنوان مدرس خارج فقه و اصول در حوزه و دانشگاه فعالیت دارد. آیت‌الله فلاحتی در 16 فروردین‌ماه گذشته به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان منصوب شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.