سه جایزه برای «مجبوریم»

رضا درمیشیان، فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان و پارسا پیروزفر در ایتالیا چه کردند؟

شهروند آنلاین: فیلم سینمایی «مجبوریم» جدیدترین ساخته «رضا درمیشیان» که سال گذشته برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر انتخاب نشد، در رم ایتالیا، در بیست‌ویکمین جشنواره آسیاتیکای رم سه جایزه اصلی این جشنواره را دریافت کرد. این فیلم که در آن فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان‌آرا، پردیس احمدیه، بابک کریمی، همایون ارشادی و ژاله علو ایفای نقش کرده‌اند، در جشنواره آسیاتیکای رم سه جایزه اصلی جشنواره، یعنی جوایز بهترین فیلم بخش مسابقه و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین فیلم هیات داوری نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و پاسیفیک) را دریافت کرد. این رویداد هنری در هفته اول دی‌ماه در ایتالیا برگزار شد.

دنیای تاریک

فیلم سینمایی «مجبوریم» به دلیل آنچه هیات داوری اصلی جشنواره آسیاتیکا آن را «ریتم پرشتاب و دیوانه‌وار» این فیلم نامیده‌اند، موفق به کسب جوایز اصلی این جشنواره شده است. از نگاه هیات داوران جشنواره آسیاتیکا «مجبوریم، فیلمی است که از اولین تا آخرین نمای خود، با بهره‌گیری از یک ریتم پرشتاب و در عین حال دیوانه‌وار که ناشی از یک تدوین ماهرانه است، بیننده را می‌کشاند به دنیای تاریک یک شهر، شهری با ساکنان فقیر و فرودست که بقایش در توهم یک لحظه و نیز در هم شکستن همان لحظه است. فیلم دو دیدگاه را ارایه می‌کند، درامی که به حقوق زنان می‌پردازد و فیلمی که به مشکل فقر و درماندگی افراد بی‌خانمان توجه دارد. بازیگران و به ویژه سه بازیگر زن فیلم بامهارت تمام نقش‌های خود را ایفا کرده‌اند.»

داوران نتپک هم «نمایش روابط عمیق انسانی و پرداختن به مسائل و مشکلات بخشی از جامعه که کمتر در هر نقطه‌ای از جهان مورد توجه قرار می‌گیرد» را دلیل اصلی مورد توجه قرار گرفتن «مجبوریم» عنوان کرده‌اند.

گفتنی است که «آدل دل اراریو» مدیر بازار فیلم‌های مستند ایتالیا، «آدریانو اپرا» نویسنده و منتقد ایتالیایی و مدیر پیشین جشنواره فیلم پزارو، «جینلا وکا» مدیر جشنواره مدفیلم رم، «فابریزیو فراری» مدیر جشنواره فیلم مستقل رم و «ماریا لوییزا چلانی» کارگردان و فیلمنامه‌نویس داوران بخش رقابتی این جشنواره بودند. «مرضیه ریاحی» کارگردان فیلم‌های کوتاه، «ترز هیز» مشاور جشنواره‌های بانکوک، مومبای و پالم‌اسپرینگز و «تسنگل داواسامبو» استاد دانشگاه هنر مغولستان هم اعضای هیات داوران نتپک بودند.

پیام آقای کارگردان

«رضا درمیشیان» سازنده فیلم‌هایی مانند «بغض»، «عصبانی نیستم» و «لانتوری» که به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به حضور در مراسم پایانی جشنواره نشده بود، در پیامی ویدیویی که برای این فستیوال ارسال کرد، گفت: «این جایزه‌ها متعلق به تک‌تک اعضای گروه سازنده فیلم «مجبوریم» است که در شرایط سخت تولید این فیلم با من همراه بودند. از هیات‌محترم داوران، دبیر محترم فستیوال و پخش‌کننده فیلم تشکر می‌کنم. این جایزه‌ها برایم ارزشمند است برای همین آنها را تقدیم می‌کنم به مادرم، پزشکان، کادر درمان و جامعه پزشکی که در سال گذشته متحمل بیشترین زحمات شده‌اند و خودشان را وقف مردم کرده‌اند».

گفتنی است که پخش‌کننده بین‌المللی این فیلم، شرکت «مستقل‌های ایرانی» محمد اطبایی است و فیلم با سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی خود رضا درمیشیان تولید شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.