برنامه لیگ فوتبال، همه را به سرگیجه انداخت!

اعلام برنامه جدید بازی‌های لیگ برتر فوتبال با واکنش تند بسیاری از باشگاه‌ها مواجه شد

سازمان لیگ فوتبال برنامه جدید مسابقات را اعلام کرده؛ طی این برنامه عجیب در شرایطی که پرونده هفته‌های هشتم و نهم لیگ برتر هنوز بسته نشده، قرار است از روز چهارشنبه مسابقات هفته دهم لیگ برتر آغاز شود!

سازمان لیگ فوتبال امسال به بهانه شیوع ویروس کرونا برنامه بازی‌های لیگ برتر را چند هفته یک بار اعلام می‌کند و حالا با توجه به افزایش دیدارهای معوقه این مسأله واکنش‌های تندی به همراه داشته است. تعویق 4 مسابقه پرسپولیس به علت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا بازی‌های بعدی سرخ‌پوشان تهرانی و البته 4 تیمی که باید مقابل آنها قرار می‌گرفتند با چالش‌های جدی روبه‌رو شود و حالا کار به جایی رسیده که بسیاری از تیم‌ها به این ماجرا وارد شدند و از برنامه‌ریزی عجیب برای مسابقات گلایه می‌کنند.

صدای باشگاه‌ها در آمد

ماجرا از جایی شروع شد که در ابتدا استقلالی‌ها معترض شدند که قبل از برگزاری دربی باید مسابقات به صورت مساوی و برابر باشد. سپس گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی با نساجی مدعی شد این برنامه‌ریزی فشرده را قبول ندارد و حتی تهدید کرد اگر فاصله بازی تیمش و ذوب‌آهن 6 روز نشود ممکن است تصمیم دیگری بگیرد.

در ادامه صدای باشگاه گل‌گهر سیرجان هم در آمد، این باشگاه روز گذشته اطلاعیه‌ای را صادر کرد و مدعی شد تا زمانی که بازی‌ها برابر نشود در لیگ برتر مقابل رقبا حاضر نخواهد شد، این اعتراض به وسیله باشگاه مس رفسنجان، ذوب آهن و باشگاه نساجی چندین‌بار انجام شده است.

امروز بعد از اعلام برنامه جدید همچنان صدای اعتراضات بالا بود. باشگاه پیکان تهران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمان برابرشدن مسابقات تیم‌ها حاضر به بازی مقابل نساجی مازندران در هفته دهم نیست. از سوی دیگر خود باشگاه نساجی خواهان برگزاری یک روز دیرتر مسابقه‌اش با فولاد خوزستان  شد. برخی باشگاه‌های دیگر نیز به شکل‌های مختلف اعتراض خود را به این نوع برنامه‌ریزی انجام دادند.

با این وضع و در شرایطی که لیگ برتر هنوز به هفته دهم نرسیده شاهد بی‌سامانی و عدم مدیریت در مسابقات هستیم و مشخص نیست باشگاه‌های فوتبال ایران تا پایان فصل با چه چالش‌های دیگری مواجه خواهند شد

آتش تند فکری؛ سهیل مهدی قول داده بود

در این بین آتش محمود فکری، سرمربی استقلال، تندتر بود و جملات عجیبی را بر زبان آورد: «اگر قرار بود تعداد بازی‌های ما بیشتر از پرسپولیس باشد، همان زمانی که این تیم از فینال لیگ قهرمانان برگشت، می‌توانستند با ما بازی و سایر دیدارهای معوقه‌شان را برگزار کنند یا اینکه در آخر نیم‌فصل بازی‌های عقب‌افتاده‌شان را برگزار کنند. اگر قرار باشد تعداد بازی‌های ما از پرسپولیس بیشتر باشد، فرق خاصی نکرده است. شاید مقداری زور باشگاه استقلال در این زمینه کمتر است و این اتفاقات رخ می‌دهد. آقای سهیل مهدی به ما قول دادند تعداد بازی‌های ما و پرسپولیس تا زمان برگزاری دربی برابر باشد. اگر قرار باشد ما 2 بازی بیشتر انجام داده باشیم، خب بعد از فینال آسیا دربی را برگزار می‌کردند.»

او افزود: «ایراد این است که من آدم سالمی هستم. من نه پوکربازم، نه شرط‌بندم، نه جادوگر دارم، نه دلال دارم، نه از بازیکن پول می‌گیرم، نه حق کسی را می‌خورم و نه دروغ می‌گویم. ایراد کار، من است؛ امثال من وقتی مردند، فقط به درد روز مردن می‌خورند که اگر مردی، همه به‌به و چه‌چه کنند و بگویند او آدم خوبی بود.»

علت این برنامه‌ریزی عجیب چیست؟

در برنامه سازمان لیگ در اتفاقی نادر و در شرایطی که هنوز هفته هشتم و نهم مسابقات لیگ برتر به اتمام نرسیده، مسابقات هفته دهم قرار است از روز چهارشنبه آغاز شود. کسی که سرپرست مسابقات لیگ برتر است و 16 باشگاه لیگ برتری منتظر تصمیمات او هستند، در این شرایط کاری کرده که فضای چندقطبی در فوتبال ایجاد شده و روزی نیست که باشگاه‌ها نسبت به برنامه‌ریزی معترض نشوند. با این وضع و در شرایطی که لیگ برتر هنوز به هفته دهم نرسیده شاهد بی‌سامانی و عدم مدیریت در مسابقات هستیم و مشخص نیست باشگاه‌های فوتبال ایران تا پایان فصل با چه چالش‌های دیگری مواجه خواهند شد؛ آن هم در حالی که مهدی چندی پیش مدعی شده بود زحمات همکاران من به خاطر بیماری کرونا به چشم نمی‌آید و ای کاش کرونا زودتر تمام شود تا برنامه‌ریزی دقیق سازمان لیگ مورد توجه قرار بگیرد؟ اگر نگاهی به برنامه اعلام‌شده از سوی سازمان لیگ که امروز روی خروجی این سازمان قرار گرفته، بیندازید دچار سرگیجه می‌شوید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.