کلاهبرداری۵۰ میلیاردی با هک ۷۰۰ حساب بانکی

متهم با ایجاد درگاه جعلی پرداخت بانکی در یک شبکه اجتماعی افرادی که قصد خرید بسته اینترنتی را داشتند به این درگاه هدایت می‌کرد

کلاهبردار حرفه‌ای با ایجاد درگاه جعلی در شبکه‌های اجتماعی از 700 حساب بانک پول میلیونی به جیب زد.

در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از آنان به شیوه فیشینگ در یکی از شبکه‌های اجتماعی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، فردی ناشناس با ایجاد درگاه جعلی پرداخت بانکی (فیشینگ) در یک شبکه اجتماعی افرادی که قصد خرید بسته اینترنتی را داشته‌اند به این درگاه جعلی هدایت می‌کرد. بعد از آن نیز اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کرد.

با توجه به ارایه مستندات به وسیله شاکیان و مالباختگان و بررسی‌های اولیه صورت‌گرفته کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، متهم اهل یکی از استان‌های جنوبی کشور و در حال حاضر ساکن تهران است.

شناسایی 700 مالباخته

با شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی قضائی این فرد در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. او در تحقیقات پلیس با توجه به شواهد و قراین موجود لب به اعتراف گشود. او به برداشت غیر مجاز از حساب ۷۰۰ شهروند در استان‌های مختلف کشور به ارزش ۵۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

در بازرسی از مخفیگاه متهم، تجهیزات هوشمند ارتباطی کشف شد. در این عملیات اطلاعات حساب بانکی ۳ هزار شهروند که آماده برداشت از این حساب‌ها بود نیز در مخفیگاهش کشف شد.

مرتضی میرزایی مازندران، فرمانده انتظامی استان مازندران، با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیمکارت‌های تلفن همراه می‌کنند، حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کنند. مردم هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.