نجات پیرزن معلول از میان شعله‌های آتش

آتش نشانان دو زن و یک پیرزن معلول را از میان شعله های آتش نجات دادند

آتش‌نشانان در عملیات مهار آتش‌سوزی گسترده یک منزل مسکونی، 2 زن به همراه یک پیرزن معلول را از میان دود و آتش نجات دادند.

ساعت 23 شنبه شب گذشته حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در منطقه شهرآرا به سامانه 125 اعلام شد. با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 10 و 77 به محل آتش‌سوزی رهسپار شدند.

حمیدرضا محمدیانی، افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران، درباره جزییات این حادثه گفت: «یک واحد مسکونی در طبقه چهارم ساختمان چهار طبقه‌ای به علت نامعلومی طعمه آتش‌سوزی شد. دود و حرارت ناشی از آن نیز به راه‌پله و طبقات پایین‌تر هم سرایت کرد.»

نجات دو زن و یک پیرزن معلول

او با بیان اینکه حین رسیدن آتش‌نشانان، شعله‌های حاصل از آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه چهارم به بیرون از ساختمان زبانه می‌کشید، افزود: «نیروهای آتش‌نشانی پس از تقسیم‌شدن به دو گروه به‌سرعت عملیات خود را شروع کردند. گروه نخست با استفاده از دستگاه تنفسی و لوله‌های آب پرفشار آتش‌نشانی مشغول مهار شعله‌های آتش شده و از گسترش و سرایت بیشتر آن به اطراف جلوگیری کردند. همزمان گروه دوم از آتش‌نشانان به جست‌وجو در تمام طبقات ساختمان مشغول شدند. آنها توانستند با اقدام سریع خود دو زن از ساکنان این ساختمان را که در راه پله‌ها میان دود و حرارت گرفتار شده بودند، به سلامت به بیرون از ساختمان انتقال دهند.»

محمدیانی ادامه داد: «با توجه به اظهارات ساکنان ساختمان مبنی بر حضور یک زن هشتادوهفت ساله معلول داخل واحد مسکونی خود در طبقه دوم، تیم جست‌وجو و نجات بلافاصله به طبقه دوم رفته و فرد محبوس‌شده که دچار شوک‌زدگی و وحشت شده بود را به بیرون از ساختمان منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.»

این حادثه تلفات جانی نداشت و علت بروز آن به وسیله کارشناسان پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران در دست بررسی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.