کرونا در آفریقای جنوبی می‌تازد

ویروس کرونا در آفریقای جنوبی جهش یافته است و قربانی می‌گیرد، واکسن هنوز به آنجا نرسیده است

واکسن هنوز به آفریقای جنوبی نرسیده، اما ویروس کرونا در آنجا جهش یافته و قربانی می‌گیرد. موج جدید کووید-19 در آفریقای جنوبی این کشور را با بیش از یک میلیون مورد تأییدشده ابتلا رو‌به‌رو کرده است. کارشناسان می‌گویند نوع جدید ویروس کرونا در کشور موسوم به 501.V2 مسری‌تر است و به سرعت در بسیاری از مناطق مسلط شده است.

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: کرونا در آفریقای جنوبی می‌تازد . موج جدید کووید-19 در آفریقای جنوبی این کشور را با بیش از یک میلیون مورد تأییدشده ابتلا رو‌به‌رو کرده است و سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهوری، خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای ملی فرماندهی ویروس کرونا شد.

کارشناسان می‌گویند نوع جدید ویروس کرونا در کشور موسوم به 501.V2 مسری‌تر است و به سرعت در بسیاری از مناطق مسلط شده است.

موج ابتلا در آفریقای جنوبی در حالی است که کره جنوبی جدیدترین کشوری است که در آن موارد کووید-19 شناسایی شده است و گمان می‌رود منشأ آن از انگلستان باشد.

با توجه به ظرفیت بیمارستان‌های آفریقای جنوبی انتظار می‌رود رامافوسا بازگشت اقدامات محدودکننده را برای کاهش سرعت گسترش بیماری اعلام کند.

دکتر ریچارد لسلز، متخصص بیماری‌های عفونی به آسوشیتدپرس گفت: «ما در مقابل این نوع درمانده نیستیم. ما می‌توانیم رفتار خود را تغییر دهیم تا فرصت کمتری برای انتشار ویروس فراهم شود.»

موج جدید کووید-19 در آفریقای جنوبی این کشور را با بیش از یک میلیون مورد تأییدشده ابتلا رو‌به‌رو کرده است. واکسن هنوز به این کشور نرسیده است، اگرچه رامافوسا گفته است انتظار دارد 10درصد از 60 میلیون جمعیت این کشور در ماه‌های اول سال 2021 واکسینه شوند.

آفریقای جنوبی در مجموع یک‌میلیون و 4 هزار و 431 مورد تأییدشده ابتلا به کووید-19را عصر یکشنبه اعلام کرد و 26 هزار و 735 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در کشوری با 60 میلیون نفر جمعیت است.

لسلز گفت: «یک میلیون مورد تأیید شده ابتلا به کووید-19 رقمی بسیار جدی است، اما تعداد واقعی موارد ابتلا و مرگ و میر قطعا بسیار بیشتر است.»

او با اشاره به اینکه توالی ژنومی نشان می‌دهد در استان‌های ساحلی کیپ غربی، کیپ شرقی و کوازولو ناتال نوع جدید غالب شده است، گفت: «ما شاهد انتشار سریع این نوع جدید هستیم.» هنوز قطعی نیست که آیا این نوع جدید در استان گاوتنگ، که شامل ژوهانسبورگ است و پرجمعیت‌ترین استان کشور است، غالب است یا نه.

Mediclinic International (گروه بیمارستان خصوصی بین‌المللی در میان سه شبکه برتر بیمارستان خصوصی در کشور) روز یکشنبه گفت که با افزایش شدید موارد ابتلا فشار بسیاری بر منابع موجود بهداشت و درمان از جمله کارکنان، تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی برای ارایه درمان به بیماران بدحال وارد آمده است.

این شرکت با اشاره به استان کیپ غربی گفت: «تعداد بیمارانی که در بیمارستان‌های ما به دنبال درمان هستند بیش از تعداد قبلی در موج اول است و بیشتر واحدهای ICU و مراقبت‌های ویژه با ظرفیت بالایی کار می‌کنند.»

کارشناسان می‌گویند جهش ویروس کووید-19 باعث سهولت اتصال آن به سلول‌های بدن شده است.

واکسن هنوز به آفریقای جنوبی نرسیده است، اگرچه رامافوسا گفته است انتظار دارد 10درصد از 60 میلیون جمعیت این کشور در ماه‌های اول سال 2021 واکسینه شوند.

در کره جنوبی، مقامات بهداشتی روز دوشنبه سه مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید را که به تازگی در انگلیس ظاهر شده است، تأیید کردند.

نوع جدید ویروس کرونا اوایل این ماه در انگلیس ظاهر شد و به چندین کشور اروپایی، همچنین کانادا، اردن و ژاپن رسیده است.

نوع جدید ویروس کرونا که کارشناسان نگران مسری‌تر بودن آن هستند، بیش از 50 کشور را وادار به اعمال محدودیت‌های سفر به بریتانیا کرد.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.