بخشی از پل گیشا دوباره بازمیگردد. این پل که چندی پیش برای بهبود وضع ترافیکی این منطقه برچیده شده بود، حالا قرار است بهعنوان یک پل سبز دوباره به جای سابق بازگردانده شود.
صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه گیشا گفت: «زیرگذر کوی نصر هفتم اسفندماه سال گذشته و زودتر از موعد مقرر برای تردد خودروها گشوده شد. این بازگشایی سبب شد که کنترل و هدایت ترافیک سنگین روزهای پایانی سال به نحو موثرتری انجام شود. مراحل برگشت بخشی از پل گیشا بهعنوان پل سبز زندگی در حال نهاییشدن است.»
او در مورد بازگشت پل فلزی گیشا که جمعآوری شده و قرار بود بعد از افتتاح زیرگذر تحت عنوان پل سبز زندگی دوباره در محل قبلی جانمایی شود، گفت: «پروژه احداث پل سبز زندگی درحال گذراندن مراحل نهایی طراحی و آمادهسازی نقشههای اجرایی بوده و عملیات احداث آن در آینده نزدیک توسط شرکت یادمان سازه آغاز میشود.»
به گفته صبوری دیلمی، استفاده از قطعات پل فلزی گیشا در احداث پل سبز زندگی با توجه به مشخصات خاص این پل عابر پیاده جنبه نمادین خواهد داشت تا به این ترتیب بخشی از خاطرات جمعی شهروندان از پل گیشا حفظ شود.
آنطور که معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اجرای این پروژه سرعت متوسط تردد خودروها در مسیرهای شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراههای جلال آلاحمد و شهید گمنام به نحو محسوسی افزایش یافته است: «این موضوع را پایشهای ترافیکی در محدوده تقاطع بزرگراههای شهید چمران و جلال آلاحمد نیز تأیید میکند.»
به گفته صبوری دیلمی، با اجرای این پروژه هدف متعادلسازی خطوط ترافیکی و یکسانسازی حرکت در بزرگراه جلال آلاحمد که قبلا در نتیجه عرض کم پل فلزی کوی نصر دچار اختلال بود، بهطور کامل محقق شده است.
او همچنین در مورد سرانجام ساخت تقاطع غیرهمسطح چمران برای دسترسی بهتر به گیشا هم گفت: «اینکه تسهیل دسترسی به کوی نصر یا همان خیابان گیشا از طریق ایجاد یک مسیر دسترسی مستقیم از زیرگذر فراهم شده یا به این منظور یک دوربرگردان غیرهمسطح در بزرگراه شهید چمران احداث شود، هنوز نهایی نشده است.»
او ادامه داد: «مشاور پروژه ۵ گزینه مختلف اجرایی در این زمینه را مورد مطالعه قرار داده است و عملیات عمرانی برای احداث گزینه نهایی بعد از تصویب در حوزه معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرایی میشود.»