تحفه انگلیسی پشت دروازه‌های ایران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: ویروس جدید پشت دروازه‌های کشور است، به همین علت همواره باید آماده باشیم و مرزها را بسیار قوی کنترل کنیم، همچنین باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای زمانی که قدرت سرایت ویروس افزایش پیدا کرد، داشته باشیم.

شهروندآنلاین: تحفه انگلیسی پشت دروازه‌های ایران. ویروس جدید به پشت دروازه‌های کشور رسید. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است همواره باید آماده بود و مرزها را بسیار قوی کنترل کرد. به گفته علیرضا رئیسی براساس برآورد به‌ دست آمده اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد و محدودیت‌ها اجرا نمی‌شد، شاهد 50 هزار بستری و  7 هزار و 500 مرگ بیشتر بودیم. «رفتار ویروس قابل پیش‌بینی نیست و اکنون جهش فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است.»

رئیسی می‌گوید: «ویروس جدید پشت دروازه‌های کشور است، به همین علت همواره باید آماده باشیم و مرزها را بسیار قوی کنترل کنیم، همچنین باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای زمانی که قدرت سرایت ویروس افزایش پیدا کرد، داشته باشیم.»

به باور او کووید-19 تقریبا در حال از بین رفتن است و ویروس انگلیسی در حال جایگزین شدن است. «از 30 شهریور این ویروس در انگلستان شیوع پیدا کرد، اما متأسفانه به درستی اطلاع‌رسانی نشد و در هفته سوم آذرماه که تعداد مبتلایان به هزار و 108 مورد رسید، اطلاع‌رسانی شد.»

«در ارتباط با تعداد تست هیچ کمبودی نداریم؛ تاکنون حدود 800 هزار تست توزیع شده و یک میلیون و 200 هزار تست هم داریم که در صورت نیاز دانشگاه‌ها توزیع خواهیم کرد.»

رئیسی ادامه می‌دهد: «در نیجریه  و آفریقای جنوبی هم موتاسیون جدید اتفاق افتاده، اما این حجم از موتاسیون در ویروسی که آر.ان.ای بوده، بسیار عجیب و نشان‌دهنده این است که ویروس قابل پیش‌بینی نیست.»

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیماریابی زودرس، ایزوله و رصد اطرافیان بیمار سه کار اصلی هستند که هرگز نباید فراموش شوند. «در ارتباط با تعداد تست هیچ کمبودی نداریم؛ تاکنون حدود 800 هزار تست توزیع شده و یک میلیون و 200 هزار تست هم داریم که در صورت نیاز دانشگاه‌ها توزیع خواهیم کرد.»

معاون بهداشت وزیر بهداشت می‌گوید: «در بخش حمایت طرح از خانواده‌های نیازمندی که به کرونا مبتلا  و ایزوله شده‌اند یا کسبه‌ای که به دلیل محدودیت‌های اجرایی با مشکل اقتصادی مواجه شده بودند، پشتیبانی خواهد شد.»

به گفته او همچنان باید آمادگی داشته باشیم تا چنانچه ویروس جهش‌یافته به کشور راه یافت، سریعا مبتلایان را شناسایی و آنها را ایزوله کنیم تا زنجیره ابتلا قطع شود؛ چراکه اگر اقدام نشود، ویروس جهش‌یافته جایگزین ویروس قبلی شده و میزان ابتلا را بسیار زیاد افزایش خواهد داد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.