کلاهبرداری به بهانه سفر‌های ارزان زیارتی و سیاحتی

متهمان پس از دستگیری به کلاهبرداری از 140 نفر اعتراف کردند

اعضای باند ۴ نفره با ۱۴۰ کلاهبرداری دستگیر شدند. متهمان با شگرد سفر‌های ارزان زیارتی و سیاحتی از مالباختگان ۲‌میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

با اعلام شکایت تعدادی از شهروندان در شهرستان بندرانزلی مبنی بر کلاهبرداری از آنها از طریق سایت دیوار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در تحقیقات پلیس مشخص شد، از شاکیان با شیوه و شگرد مشابه و با پیش ثبت‌نام برای سفر‌های زیارتی و سیاحتی ارزان در سایت دیوار کلاهبرداری شده است. کارشناسان پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهمان این پرونده‌ها را شناسایی کردند. آنها طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهمان را در شهرستان بندرانزلی و رشت دستگیر کردند.

۵ گوشی تلفن همراه، ۴۰ عدد کارت بانکی، ۳۲‌میلیون ریال پول نقد و ۲۵ عدد سیم‌کارت از مخفیگاه متهمان کشف شد. متهمان با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز با مضمون تور لحظه آخر و سفر زیارتی به عتبات عالیات در سایت دیوار، از قربانیان بیعانه دریافت می‌کردند. آنها پس از اخاذی از چندین نفر، سیم‌کارت خود را تعویض و مجددا با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کردند.

اعتراف به 140 کلاهبرداری

متهمان ۳۲، ۴۰، ۴۷ و ۵۰ ساله در تحقیقات پلیس به ۱۴۰ کلاهبرداری به ارزش ۲‌میلیارد ریال از طریق سایت دیوار در شهرستان بندرانزلی و استان‌های دیگر اعتراف کردند. آنها با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار«عزیزاله ملکی» فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر و با اشاره به عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی گفت: «عده‌ای از کاربران تصور می‌کنند اگر آگهی‌دهنده شماره حساب یا شماره تلفن و آدرس خود را در سایت درج کند، می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه بوده زیرا ممکن است، اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرار گرفته باشد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.