تبعات قرارداد ویلموتس؛ فوتبال ایران بی‌خانمان می‌شود!

با اعلام وکیل شستا، ساختمان فدراسیون فوتبال به مزایده گذاشته خواهد شد

باورکردنی نیست، اما ساختمان فدراسیون فوتبال به خاطر پس‌ندادن پول قرض گرفته‌شده از هلدینگ شستا به حراج گذاشته می‌شود.

سال گذشته بود که فدراسیون فوتبال بعد از عقد قرارداد عجیب و غریب و دور از منطق با مارک ویلموتس، به خاطر بلوکه‌شدن پول‌ها در فیفا و خالی‌بودن حساب خود مجبور به قرض‌گرفتن از هلدینگ شستا با میانجی‌گری برخی مسئولان دولتی شد. مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال برای پرداخت حقوق ویلموتس و برای جلوگیری از اینکه او ادعای غرامت کند، 2میلیون یورو از شستا که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی محسوب می‌شود و حقوق کارگران و بازنشستگان را پرداخت می‌کند، قرض کرد.

از آنجایی که همه چیز برخلاف پیش‌بینی مسئولان فدراسیون فوتبال پیش رفت و حتی فیفا در پرونده ویلموتس ایران را به پرداخت بیش از 6 میلیون یوروی دیگر محکوم کرد، بازپرداخت پول استقراض‌شده هم به دست فراموشی سپرده شد. چندماهی است که شستا با توجه به تعهدات مسئولان قبلی فدراسیون برای بازگرداندن این پول و عملی‌نشدن آن، موضوع را در دادگاه مطرح کرده و به شکل قانونی پیگیر است.

حالا از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که موضوع بیخ پیدا کرده و شستا حکم توقیف اموال فدراسیون و مزایده ساختمان را هم گرفته است! امروز و در میان چشمان متعجب خبرنگاران حاضر در کوچه اول خیابان سئول، وکیل خانمی که به‌عنوان نماینده شستا به فدراسیون فوتبال مراجعه کرده بود، با اعلام اینکه فرم مزایده را به صورت کامل پر کرده، خبر از حراج ساختمان فدراسیون برای جبران خسارت وام 2میلیون یورویی دریافتی فدراسیون فوتبال از شستا داد.

ساختمان فدراسیون فوتبال قبلا در دوره ریاست محمد دادکان، در خیابان سئول خریداری شده و در یکی از کوچه‌های غربی این خیابان واقع است، اما با ادامه این روند بعید نیست از مالکیت فدراسیون خارج شود! البته به نظر می‌رسد شستا فقط به ساختمان فدراسیون راضی نباشد و حتی سراغ سایر اموال فدراسیون هم برود.

باید دید واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال به این ماجرا چه خواهد بود. به نظر می‌رسد پرونده ویلموتس با وجود گذشت یک‌سال از جدایی او هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند. مشخص نیست این غرامت‌های سنگین که چند برابر درآمدهای فدراسیون در طول یک‌سال می‌شود، از کجا تأمین خواهد شد و چه تبعاتی برای فوتبال ایران دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.