آیا محمد اصفهانی هم مهاجرت کرده؟

انتشار اخبار موج مهاجرت خوانندگان به محمد اصفهانی رسید

محمد اصفهانی در آمریکا؟ خیلی‌ها با شنیدن این شایعه شوکه شدند؛ حالا خود اصفهانی این شایعه را تکذیب می‌کند.

شهروند آنلاین: بعد از انتشار اخباری درباره موج مهاجرت خوانندگانی مانند مانی رهنما، مهراد جم، رضا شیری و مهدی مدرس، در روزهای اخیر انتشار اخباری درباره مهاجرت محمد اصفهانی بسیاری را شگفت‌زده کرده است؛ خواننده‌ای که برخلاف خوانندگان مهاجرت‌کرده دیگر مشکل چندانی با قواعد و قراردادهای حاکم بر جامعه و فعالیت هنری نداشت و اتفاقا در تمام این سال‌ها در تعامل کامل با آن نهادها کارش را پیش برده بود. برای همین هم انتشار اخباری درباره مهاجرت اصفهانی بحث‌های گسترده‌ای را در محافل و مجامع رسانه‌ای- مجازی سامان داد و بسیاری شایعه مهاجرت او را باورنکردنی عنوان کردند. ادعایی که حالا خود محمد اصفهانی هم در پیج شخصی خودش مطرح و خبر مهاجرتش را تکذیب کرده است.

ریشه ماجرا

شایعات مهاجرت محمد اصفهانی به آمریکا زمانی آغاز شد که محمد اصفهانی در گفت‌وگویی تند سرنوشت موسیقی را در ایران تلخ خواند و گفت که «حال کسی اینجا خوب نیست و ناراحتم که می‌بینم سرنوشت موسیقی در مملکت ما تلخ است و آخر و عاقبت ندارد».

اصفهانی گفته بود: «دوست دارم تا زمانی که فایده دارم حضور داشته باشم و از اینکه موجب زحمت و پریشانی دیگران بشوم، ترس دارم. امیدوار هستم که خداوند همه ما را از چنین روزگاری دور نگه دارد. امیدوارم روزگار امید و شفافیت بیاید. ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم که مردم خشم دارند. مدام پیش خودم می‌گویم چه کاری می‌توانم انجام بدهم و چه کاری از دست من برمی‌آید که برای مردم سرزمینم انجام بدهم؟ من به آنها مدیون هستم. ما هر چه داریم از مردم است. درواقع آنچه داریم و برای ما باقی مانده است، مردم هستند. اگر آنها نباشند ما اصلا وجود نداریم ولی واقعا در این مملکت به موسیقی به چشم یک مقوله دسته سه و چهار نگاه می‌شود، چه کار می‌شود کرد؟»

بعد از این گفت‌وگو بود که خبر مهاجرت محمد اصفهانی در فضای مجازی دست به دست شد.

 

تکذیب یک خبر

حالا بعد از چند روز محمد اصفهانی با انتشار تصویری از خود در تهران خبر مهاجرتش را به خارج از کشور تکذیب می‌کند.

این خواننده که دکترای پزشکی خود را از دانشگاه علوم پزشکی ایران گرفته و موسیقی را در مکتب محمدرضا شجریان و علی جهان‌دار آموخته، در واکنش به خبر مهاجرتش به خارج از کشور پستی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی منتشر کرده است.

اصفهانی که تا به حال 16 آلبوم روانه بازار موسیقی کرده و تیتراژ سریال‌های پرشماری را هم خوانده، با انتشار تصویری از خودش در میدان آزادی خبر مهاجرتش را تکذیب کرده است. او در پستی با تاریخ روز گذشته نوشت: «بعد از طلب تو در سرم نیست/ غیر از تو به خاطر اندرم نیست/ من مرغ اسیر دام انسم/ هر چند که می‌کشی پرم نیست/ قسمی که مرا نیافریدند/ گر جهد کنم میسرم نیست/ فکرم به همه جهان بگردید/ جز یاد تو در تصورم نیست.»

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    با آهنگ بهشت همه حرفهاش رو زد . درود بر همه هنرمندان که مردمی هستند .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.