فروش گل با تجهیزات پلیسی

گل می‌خریدند و به مشتری‌های خاص می‌فروختند

۵ماه بود که گل می‌فروختند. دو پسر ۲۵ساله‌ای که صبح سه‌شنبه گوشه حیاط مقر پلیس پایتخت دستبند به دست ایستاده‌اند.
تجهیزات ماشین پلیسی روی خودرو سمندشان نصب کرده بودند تا راحت‌تر فرار کنند. از چراغ ‌گردان و ال‌ای‌دی تا بی‌سیم به همراه داشتند. همه تجهیزات ماشین پلیسی را همان ۵ماه پیش از گمرک خریداری کرده بودند.
گل می‌خریدند و به مشتری‌های خاص می‌فروختند تا اینکه با همین موادمخدر و تجهیزات پلیسی توسط مأموران کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد دستگیر شدند.

تعقیب و گریز پلیسی

روز دوشنبه مأموران کلانتری جنت‌آباد به سرنشینان خودرو سمندی مشکوک شدند که در منطقه غرب پایتخت درحال تردد بود. این خودروی سمند به چراغ ال‌ای‌دی مجهز بود. وقتی دستور ایست پلیس صادر شد، سرنشینان خودرو بدون توجه سعی کردند فرار کنند. تعقیب و گریز آغاز شد. دستورات ایست و توقف فایده‌ای نداشت. راننده و سرنشین خودرو برای فرار از دست پلیس از کوچه و خیابان گذشتند و وارد بزرگراه‌ها شدند. مسیرهای مختلفی را پشت‌سر گذاشتند تا پلیس را سد راه خود دیدند. پلیس خودرو متهمان فراری را متوقف کرد. دو پسرجوان ۲۵ساله سرنشینان خودرو دستگیر شدند.

۲ فروشنده گل

مأموران در اولین قدم خودرو متهمان را بررسی کردند. ۲ پسرماده مخدر گل همراه داشتند. گل‌ها را بسته‌بندی کرده بودند. در کنار این ماده مخدر شیشه‌های مشروب هم وجود داشت. روی خودرو چراغ‌گردان پلیس نصب شده بود و همراه متهمان بی‌سیم پلیسی هم بود.

گفت‌وگو با دو تبهکار تازه‌کار

دو پسرجوان به کلانتری منتقل شدند. صبح سه‌شنبه بود که دو فروشنده گل در مقر پلیس دست بسته قرار داشتند. پلیس متهمان را در چهلمین طرح رعد به دام انداخته بود. حالا کنار دیگر تبهکاران به صف شده بودند.
در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با این دو فروشنده مواد می‌خوانید:

سابقه دارید؟؟
اولین‌بار است که دستگیر می‌شویم. تا به حال حتی به کلانتری هم نرفته بودیم.

چرا فروش موادمخدر را انتخاب کردید؟
به پیشنهاد یکی از دوستانمون. کاشت و برداشت گل می‌کرد. می‌گفت سود خوبی دارد. ماه م زن و بچه داریم و بیکار بودیم. مجبور شدیم قبول کنیم.

شما هم کاشت و برداشت گل می‌کردید؟
نه ما مواد را از اسلامشهر و ورامین می‌خریدیم و به مشتری‌ها می‌فروختیم.

مشتری‌ها را چطوری پیدا می‌کردید؟
مشتری‌هایمان محدود بودند. در ابتدا چند نفری را به ما معرفی کردند. بعد چند نفر دیگر به واسطه معرف‌ها با ما تماس گرفتند. مشتری‌هایمان محدود و خاص بودند.

چرا روی ماشین تجهیزات پلیسی نصب کرده بودید؟
برای اینکه سریعتر بتوانیم از میان شلوغی و ترافیک برویم. اصلا تصور نمی‌کردیم گیر بیفتیم. ۴ یا ۵ ماهی بود که وارد این کار شده بودیم.

اعتیاد دارید؟
نه ما هیچ اعتیادی به هیچ ماده مخدری نداریم.

مجازات حمل، قاچاق و نگهداری گل (ماری‌جوانا)

شاید برای شما جالب باشد که بدانید قانون‌گذارهیچ مجازاتی را برای گل به صراحت اعلام نکرده است. اما عدم ذکر نام ماده نمی‌تواند فرد را با برائت از محکومیت مواجه کند. مطلبی که باید بدانید این است که مجازات گل طبق رویه دادگاه، همان مجازات حشیش درنظر گرفته‌شده است. به همین دلیل برای شرح میزان مجازات ماده مخدر گل یا ماری‌جوانا، از مطالب ذکرشده در خصوص حشیش استفاده می‌کنیم. در صورت قاچاق و حمل گل، حکم دادگاه بر اساس میزان موادمخدر گل، به شرح زیر است:

تا ۵۰ گرم، تا ۴میلیون ریال جریمه نقدی و تا ۵۰ ضربه شلاق
بیش از ۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم، از ۴ تا ۵۰میلیون ریال جریمه نقدی و ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و در صورتی که دادگاه لازم بداند تا ۳سال حبس
بیش از ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلوگرم، از 50 تا 200میلیون ریال جریمه نقدی و ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۳ تا ۱۵سال حبس
بیش از ۵ کیلوگرم، اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه تأمین زندگی و متعارف برای خانواده محکوم

مجازات خرید، فروش و مصرف گل (ماری‌جوانا)

همانطور که بیان شد، در مورد خرید ماده مخدر گل حکم خاصی وجود ندارد و باید به حکم ماده مخدر حشیش رجوع کرد. از نظر قانون، این دو ماده مخدر دارای مجازات یکسانی در زمینه خرید هستند.
تا ۵۰ گرم، تا ۳میلیون ریال جریمه نقدی و تا ۵۰ ضربه شلاق
بیش از ۵۰ کرم تا ۵۰۰ گرم، ۵ تا ۱۵میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۷۴ ضربه شلاق
بیش از ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلوگرم، ۱۵میلیون ریال تا ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۴۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۲ تا ۵سال حبس
بیش از ۵ کیلو تا ۲۰ کیلو، ۶۰ تا ۲۰۰میلیون ریال جریمه نقدی و ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۵ تا ۱۰سال حبس و در صورت تکرار جرم، برای بار دوم، علاوه بر مجازات ذکرشده، به مصادره اموال و برای بار سوم به اعدام محکوم خواهد شد.
بیش از ۲۰ کیلو تا ۱۰۰ کیلوگرم، علاوه بر مجازات ذکرشده در شماره ۴، به ازای هر کیلو، ۲میلیون ریال به مجازات جزای نقدی مرتکب اضافه می‌شود. در صورت تکرار جرم، مجرم اعدام خواهد شد و اموال او نیز مصادره می‌شود.

حبس ابد

بیش از ۱۰۰ کیلو، علاوه بر مجازات جریمه نقدی و شلاق ذکرشده در شماره ۴ و ۵، مجرم به حبس ابد محکوم می‌شود و در صورت اینکه مشمول عفو شود و بتواند از زندان خارج‌ شده و مجدداً مرتکب جرم موادمخدر گردد، اعدام خواهد شد و اموالش نیز مصادره می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.