ذهن جامعه را با دوقطبی‌های کاذب مشغول نکنیم

روحانی: یکی می‌گوید نفت را کم بفروشیم و یکی می‌گوید زیاد بفروشیم

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه هیچ جناحی نمی‌تواند سردار سلیمانی را متعلق به خود بداند، گفت: «شهید سلیمانی یک قهرمان ملی و یک افتخار برای ملت ایران، ملت‌های منطقه و ملت‌های مسلمان است.»

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه هیچ جناحی نمی‌تواند سردار سلیمانی را متعلق به خود بداند، گفت: «شهید سلیمانی یک قهرمان ملی و یک افتخار برای ملت ایران، ملت‌های منطقه و ملت‌های مسلمان است.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت با اشاره به پایان سال میلادی گفت: «فردا آخرین روز سال میلادی و روز جمعه نخستین روز سال ۲۰۲۱ است.  امیدواریم همه کسانی که آغاز سال‌شان در این روزها خواهد بود و کسانی که مرتبط با حضرت عیسی مسیح بوده و از جمله ما مسلمانان که معتقد به رسالت و نوبت آن پیامبر عظیم‌الشأن هستیم، همه بتوانند از راه و شیوه آن بزرگوار بهره بگیرند.»

او با تأکید بر اینکه سال میلادی ۲۰۲۰، سال سختی برای همه کشورهای جهان بود، اظهار داشت: «کشورهای جهان از آغاز این سال و حتی پایان سال ۲۰۱۹، گرفتار ویروسی شدند که در یک قرن گذشته بی‌نظیر بود. فرهنگ، آموزش، روابط اقتصادی جامعه و… دچار مشکل شد. همه کشورهای دنیا از نظر اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و سلامت جامعه دارای مشکلات بزرگی هستند.»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه با آنکه ۱۰ ماه از این مسأله گذشته و وارد ماه یازدهم شدیم، تصریح کرد: «باید تلاش شود از این مشکل فاصله گرفت. مشخص نیست در چه شرایطی بگوییم مشکل کرونا پایان یافته است. در عین حال خوشحالیم کادر درمان و مردم و همه نیروها، بسیج و سپاه و… با همه توان و امکانات وارد صحنه شدند. از آنها و وزارت بهداشت تشکر می‌کنیم.»

او با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: «در سالی که فردا به پایان می‌رسد، با یک غم و درد روبه‌رو هستیم. ما سال گذشته با شهادت سردار بزرگ، در یک ترور وحشیانه روبه‌رو شدیم که توسط مقامات آمریکایی از جمله رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه این کشور که این دو از مسئولان این جنایت هستند، انجام شد.»

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دیگران هم در این جنایت شریک و سهیم هستند، ادامه داد: «ملت ما دست از آنها نخواهند کشید و این حق مردم ما است که از خون عزیز خود انتقام گرفته و از حقوق مسلم آن بزرگوار دفاع کنند.»

شهادت سردار سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی و ملت‌های منطقه بود

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ‌«شهادت شهید سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی و انتقام از ملت‌های منطقه و استقلال کشورهای منطقه بود. انتقام از ملت‌های بزرگی بود که در برابر توطئه‌ها و صهیونیسم ایستادند و توطئه را شکستند.»

روحانی با بیان اینکه آنها نمی‌خواستند مسأله داعش این‌گونه تمام شود، اضافه کرد: «داعش مزدور صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود. اینها وقتی زخمی شدند، اسراییلی‌ها آنها را به خاک خود برده و مداوا کردند و هر جا هم به اسلحه نیاز داشتند، به آنان اسلحه دادند. کسی که از به‌هم‌ریختگی و ناامنی منطقه استفاده نخست را می‌برد، صهیونیست‌ها و بعد آمریکا هستند.»

او افزود: «از ناامنی یمن، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان کسی جز صهیونیست‌ها نفع نمی‌برد؛ همه کشورهای منطقه از ناامنی ضرر می‌کنند.  آنان با ترور شهید سلیمانی می‌خواستند از مرد بزرگی انتقام بگیرند که در مقابل آنان به خوبی و با درایت می‌ایستاد. بعضی فکر می‌کنند سردار یک شجاع کم‌نظیر بود؛ این درست است، اما تنها شهامت نیست، بلکه درایت او هم مهم است.»

شهید سلیمانی اهل تدبیر و تحلیل بود

رئیس‌جمهوری با اشاره به سابقه‌ آشنایی خود با سردار شهید سلیمانی گفت: «از زمان جنگ در سال ۶۲ از نزدیک در دفاع هشت ساله او را می‌دیدم و بعد در این سال‌ها مسئولت‌هایی داشت و من هم مسئولیت‌هایی داشتم.  از ۸۶ و ۸۷ یکدیگر را در مقاطعی می‌دیدیم و از زمان ریاست جمهوری هم با ایشان ملاقات‌های زیادی داشتم.»

روحانی گفت: «او مردی با تدبیر و اهل تحلیل بود؛ سیاست منطقه و جهان را درک می‌کرد و به معنای واقعی کلمه معتدل بود و نه در این خط و نه در خط دیگر بود و نه چپ و نه راست بود. هیچ جناحی او را نمی‌تواند متعلق به خود بداند. او یک قهرمان ملی است. یک افتخار برای ملت ایران، ملت‌های منطقه و ملت‌های مسلمان است. آنها می‌خواستند این قهرمان ملی را بگیرند، در حالی‌ که اشتباه کردند و این قهرمان ابدی و تاریخی شد.»

دست سردار ما را قطع کردید، پای شما را از منطقه قطع می‌کنیم

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: «شهید سلیمانی هست و در تاریخ نمی‌میرد. ایشان شهید زنده تاریخ است. آنها ایشان را ابدی کردند و صحنه مقاومت با همان شور و اشتیاق و حتی قدرت بیشتر به کارش ادامه می‌دهد.»

روحانی خاطرنشان کرد: «شما دست سردار ما را قطع کردید، باید پای شما را از این منطقه قطع کرد. تا وقتی در این منطقه حضور دارید، انتقام نهایی را نگرفتیم. وقتی پای شما در این منطقه قطع شود، ما انتقام نهایی را گرفتیم.»

او پایان ترامپ را یکی از آثار این کار وقیحانه و احمقانه عنوان کرد و گفت: «تا چند روز دیگر دوران حکومت این قاتل وحشی و دیوانه به پایان می‌رسد و کل تاریخ و حکومتش به زباله‌دان تاریخ می‌رود. از این مسأله بسیار خوشحالیم. البته این کار ما و ملت‌های منطقه نبود، بلکه کار مردم آمریکا بود. مردم آمریکا فهمیدند او لیاقت ندارد و رقیبش را به قدرت رساندند. شرایط بعد از ترامپ، شرایط بهتری برای مردم منطقه خواهد بود.»

 ذهن جامعه را با دوقطبی‌های کاذب مشغول نکنیم

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش دوقطبی‌های ایجادشده در کشور را به مصلحت کشور، درست و واقعی ندانست و عنوان کرد: «نباید ذهن جامعه را به این دوقطبی‌ها مشغول کنیم. این دوقطبی‌ها ناصحیح و کاذب است. یکی می‌گوید نفت را کم بفروشیم و یکی می‌گوید زیاد بفروشیم. نفت‌مان را باید تولید و بعد در حداکثر ممکن صادر کنیم و این حق ما است.»

روحانی اضافه کرد: «می‌گویید به جای آنکه حق‌مان را پس بگیریم، پس نگیریم. اگر الان بتوانیم، می‌گویم این کار بکنیم. هر وقت وزیر نفت بگوید دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه می‌توانیم صادر کنیم، ما آماده‌ایم. بعد می‌گویند پول نفت در بودجه خرج نشود. این حرف درست است، ولی لغت آن غلط است.»

رشد ۷۰درصدی بودجه عمرانی

او گفت: «نفت را حتی‌الامکان نباید در بودجه جاری استفاده کرد. نفت را باید فروخت و سرمایه‌گذاری کرد. مقداری در صندوق می‌رود. مقداری باید در صنعت نفت سرمایه‌گذاری شود که مقداری عقب است و این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری و نشاط است.»

روحانی به بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: «اگر بودجه عمرانی باید انجام شود، چرا ۵۰هزار میلیارد تومان؟ چرا ۱۰۰هزار میلیارد، ۲۰۰هزار میلیارد و ۳۰۰هزار میلیارد تومان نگذاریم؟ تاکنون ۶۱هزار و ۴۰۰میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰درصد رشد داشته است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.