نمکی: از منابع خارجی واکسن می‌خریم

اصول بهداشتی را رعایت کنیم تا فردی از افراد این مملکت دچار گرفتاری نشود

شهروندآنلاین: مردم را معطل نگه نمی‌داریم و از منابع خارجی واکسن می‌خریم. وزیر بهداشت گفته منتظر نمی‌مانیم و از منابع مطمئن و تست‌شده برای تزریق بدون دغدغه برای گروه‌های هدف واکسن خریداری می‌کنیم. «درصددیم واکسن کرونا را از جاهای تست‌شده خریداری کنیم. مژده آن را در اسرع وقت به مردم خواهیم داد.»

به گفته سعید نمکی گروه‌های هدف و اولویت‌ها کاملا مشخص و طبقه‌بندی شده‌اند. «باید خانه‌به‌خانه برویم و آخرین حلقه‌های ویروس را بشکنیم تا مبادا خیزی از بیماری داشته باشیم.»

به باور نمکی ارتباط تنگاتنگ معناداری بین رعایت پروتکل‌ها و میزان ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر کرونا وجود دارد. «از همه هموطنان، مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیروهای بسیج، هلال‌احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌خواهم مبادا اسیر عادی‌پنداری و دوباره در دام موارد سهمگین کرونا گرفتار شویم.»

او از حدود 11هزار تیم نظارتی خبر می‌دهد، همین‌طور از حدود حدود 25هزار تیم حمایتی فعال گفت: «تعداد قابل توجهی واحد جدید حمایتی و ارایه خدمت اضافه‌شده به‌خصوص شهرداری‌ها بسیار کمک کردند. سایر سازمان‌های مردم‌نهاد هم وارد میدان شدند.»

بخش مهمی از اروپا و حتی غیر اروپا را گرفتار کرده و هر لحظه ممکن است با یک ویروس جهش‌یافته کرونا چه از داخل و چه خارج مواجه شویم.

ویروس انگلیسی هنوز وارد کشور نشده

وزیر بهداشت معتقد است ردپای ویروس جهش‌یافته انگلیسی در ایران نیست. «به‌طور جدی موضوع را دنبال می‌کنیم.» نمکی با ابراز اینکه هموطنان نگران نباشند، گفت: «به این معنا نیست که مثل ویروس ووهان که توانست در مدت کوتاهی تا قطب جنوب سفر کند، این ویروس جهش‌یافته وارد کشور نمی‌شود و همه دروازه‌ها را روی این ویروس بسته‌ایم.»

نمکی ادامه داد: «بخش مهمی از اروپا و حتی غیر اروپا را گرفتار کرده و هر لحظه ممکن است با یک ویروس جهش‌یافته کرونا چه از داخل و چه خارج مواجه شویم.»

به گفته وزیر بهداشت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های اجتماعی بهترین راه مبارزه با هرگونه ویروس جهش‌یافته و جهش‌نیافته است.

نگران مراسم‌ها هستیم

در این زمانی که به خاطر کاهش موارد بستری و مرگ کرونا مقداری امکان نفس کشیدن برای کادر درمان فراهم شده، کادر درمان امیدوار به روزهای بهتر است. «تقاضای من و همکارانم این است که برای احترام به روح بانوی بزرگوار اصول بهداشتی را رعایت کنیم تا فردی از افراد این مملکت دچار گرفتاری نشوند.»

نمکی ادامه داد: «همان‌طور که در مراسم عزاداری سیدالشهدا و شهدای کربلا از مردم خواستیم اکنون هم از مردم تقاضا می‌کنیم رعایت کنند. مبادا دوباره دچار یک گرفتاری غیرقابل کنترل شویم.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.