سازمان انرژی اتمی ظرف یک سال قانون هسته‌ای مجلس را اجرا می‌کند

واعظی: در طول یک‌سال باید ۱۲۰ کیلوگرم غنی‌سازی ۲۰ درصد انجام شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: «قرار است سازمان انرژی اتمی براساس دستورالعملی که ابلاغ شده است، مقدمات غنی‌سازی ۲۰درصد را فراهم کند.»

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، غنی‌سازی ۲۰درصدی آغاز شده است؟ اظهار کرد: «پس از تصویب این قانونی، بلافاصله آقای رئیس‌جمهوری دستور داد یک کمیته‌ای از معاونت حقوقی، وزارت خارجه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان انرژی اتمی تشکیل شود. این‌ یک کمیته خاص بود که بلافاصله تشکیل شد و حتی یکی از جلساتی که قرار بود در آن به سرعت جمع‌بندی انجام شود تا به دولت برسد، سه‌شنبه صبح شروع و تا شب جمع‌بندی نهایی شد. چهارشنبه گذشته هم در دولت بحث و جمع‌بندی این کمیته هم ابتدای هفته جاری ابلاغ شد.»
 واعظی گفت: «طبیعی است که سازمان انرژی اتمی براساس دستورالعملی که ابلاغ شده است، باید مقدماتش را فراهم کند و ان‌شاءالله دستگاه‌های مختلف، همه بندها را بر اساس دستورالعمل اجرا می‌کنند، ازجمله بند مربوط به غنی‌سازی ۲۰درصد. هر زمانی که مقدمات این کار فراهم شد، آقای صالحی جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.»
او افزود: «بعد از فراهم‌شدن مقدمات کار، در طول یک‌سال باید ۱۲۰ کیلوگرم غنی‌سازی ۲۰درصد انجام شود. مطمئن هستیم ظرف یک‌سال این کار انجام خواهد شد.»
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.