سفیران سلامت

مشارکت ۷۳ هزار جوان هلال‌احمری در طرح سردار سلیمانی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از مشارکت ۴۰هزار و ۵۰۰ نفر از برادران و ۳۲هزار و ۵۰۰ نفر از خواهران هلال‌احمر در طرح ناظران سلامت حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

محمد گلفشان در تشریح طرح ناظران سلامت حاج قاسم سلیمانی گفت: «این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج و با حضور تیم‌های اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از ابتدای آذر ماه با سه محور نظارتی و مراقبتی و حمایتی در سراسر کشور در حال اجراست.»

هر خانه یک پایگاه سلامت 
او افزود: «هدف از اجرای این طرح ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شیوه محله و خانواده‌محور مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» است.»
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: «اهم اقدامات در حال انجام شامل ارزیابی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف مختلف و همکاری در آموزش عمومی کسبه و اصناف و همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و بسیج است.»
گلفشان اضافه کرد: «۴۰هزار و ۵۰۰ نفر از برادران و ۳۲هزار و ۵۰۰ نفر از خواهران هلال‌احمر در طرح ناظران سلامت حاج قاسم سلیمانی مشارکت کردند.»
او خاطرنشان کرد: «در مجموع ۷۳هزار روز نفر در این طرح مشارکت کردند و ۴۷۴هزار و ۲۶۰ مورد از اماکن تحت پوشش خدمات قرار گرفت.»
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: «تعداد بهره‌وران یک میلیون و ۹۵۸ هزار نفر است و در طرح‌های مشارکتی ۲۸۲هزار نفر ساعت فعالیت نیز به ثبت رسیده است.»
همکاری مشترک
 به گزارش ایرنا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفان همزمان با دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.
در این طرح بسیجیان ‌و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیازهای اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند.
اطلاع‌رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد.
در این زمینه بهترین و موثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.
مشارکت محله‌محور
این مشارکت محله‌محور باید به گونه‌ای طراحی شود که ضمن جلب اعتماد مردم، اهداف و فعالیت‌ها توسط گروه‌های مردمی نیز به تحقق برسد. در این راه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و مقابله با مخاطرات باید به روشی مورد قبول و منطبق بر فرهنگ و توانایی مردم محله به آنان ارایه شود.
موضوعی که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید و یادآور می‌شوند: «بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه‌گیر خواهد کرد.»

بر همین اساس، طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محتوای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ و برای جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت محله برای هر ۴۰سفیر خانوار با محوریت بسیج امکانات محله و در جهت بهبود وضعیت اجتماعی (از جمله سلامت)، اقتصادی و فرهنگی جامعه مطرح شد تا با مشارکت مردم و نهادهای مردم‌محور، محلات از محرومیت خارج شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.