بالاخره شنیده‌ها درباره جشنواره تئاتر فجر قطعی شد

جشنواره تئاتر در روزگار کرونا!

در شرایطی که حتی جشنواره‌های مهمی مانند جشنواره برلین هم برگزاری دوره جاری خود را به دلیل کرونا به تعویق انداخته‌اند، اما تا حدود یک ماه دیگر دوره سی‌ونهم جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر برگزار خواهد شد.

شهروندآنلاین: در شرایطی که ماه‌هاست صحبت‌ها و بحث‌های زیادی درباره برگزاری جشنواره‌های هنری در روزگار کرونا مطرح است و حتی جشنواره‌های مهم دنیا از قبیل جشنواره برلین برگزاری دوره جاری خود را به تعویق انداخته‌اند، تصمیم‌گیران و مدیران جشنواره فجر عنوان کردند که تا حدود یک ماه دیگر دوره سی‌ونهم جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر برگزار خواهد شد. خبرگزاری‌های هنری خبر می‌دهند که حتی زمان دقیق برگزاری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر هم مشخص شده است.

اصل خبر

ساعاتی پیش خبر آمد که ستاد مقابله با کرونا با برگزاری سیونهمین دوره جشنواره تئاتر فجر از یازدهم تا بیست‌ویکم بهمن ۹۹ موافقت کرده است.

حسین مسافرآستانه، دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر ضمن اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فجر از یازدهم تا بیست‌ویکم بهمن (که همه ساله موعد برگزاری جشنواره فیلم فجر بوده) گفت: «تمرکز اصلی جشنواره امسال در شکل برگزاری بر بهره‌گیری از بستر فضای مجازی است، اما متناسب با شرایط در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر استفاده از ظرفیت ۵۰درصدی تماشاخانه‌ها در زمان برگزاری جشنواره‌، تنها تعدادی از سالن‌های منتخب و دارای شرایط مناسب برای اجرای آثار در شرایط مقتضی میزبان مخاطبان نمایش‌های بخش صحنه‌ای خواهند بود.»

در این خبر علاوه بر تأیید قطعی برگزاری حضوری جشنواره (با ظرفیت 50درصد، البته) آمده که «اسامی این تماشاخانه‌ها و شرایط اجرای متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی، طی دستورالعمل‌هایی به‌زودی از سوی دبیرخانه جشنواره به گروه‌های شرکت‌کننده و علاقه‌مندان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.