روحانی: احیای دریاچه ارومیه از کارهای بزرگ و تاریخی ایران است

بهره‌برداری از طرح‌های ملی آب و برق با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد

در سی‌ونهمین برنامه افتتاح جشن تولید و سی‌وچهارمین هفته پویش هر هفته #الف_ب_ایران، بهره‌برداری از ۲۶ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار دو هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان ‌غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران آغاز شد

شهروندآنلاین: رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کاری که دولت یازدهم و دوازدهم درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کارهای بزرگ و تاریخی ایران است، گفت: «امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده احیای دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.»

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در قالب پویش الف_ب_ایران و بهره‌برداری از سد کانی سیب اظهار داشت: «احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های اولیه دولت یازدهم به مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب کشور بود؛ چون زندگی مردم شمال غرب وابسته به دریاچه ارومیه است.»

او اضافه کرد: «اگر ما دریاچه ارومیه را رها می‌کردیم، در سال ۹۶ این دریاچه به طور کامل خشک می‌شد و در سال ۹۷ زندگی را در منطقه شمال غرب کشور تمام می‌کرد و همه مردم ناچار به مهاجرت می‌شدند؛ مخصوصا در آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل طوفان شن و نمک هیچ کس نمی‌توانست زندگی کند و هم مزارع و هم زندگی انسان‌ها را نابود می‌کرد.»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کاری که دولت یازدهم و دوازدهم درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کارهای بزرگ تاریخی ایران است، گفت: «امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده احیای دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.»

او با بیان اینکه این طرح برای ما مهم است، از اقدامات و تلاش‌های مهندسین برای اتمام سد کانی سیب و همچنین اقدامات برای اتمام تونل مهم ۳۵ و نیم کیلومتری قدردانی کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین از استاندار آذربایجان غربی خواست تا کانال‌های ۳ و ۴ شبکه زهکشی کرم‌آباد که در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد، در اسرع وقت تکمیل شود تا کشاورزان منطقه حداکثر استفاده را از این کانال‌ها و سدها داشته باشند.

دشمن از ترور سردار سلیمانی حتما ضرر خواهد کرد

رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود،  ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند.

روحانی اظهار کرد: حتماً دشمن از کار غلط و نادرستی که انجام داد و از این ترور وحشیانه ضرر کرد و مطمئن باشد مردم و جوانان ایران و منطقه مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند.

رییس جمهوری گفت: همه مردم فهمیده‌اند تا روزی که آمریکایی‌ها در این منطقه هستند، این منطقه روی خوش کامل و مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه ان‌شاءالله پای این جنایتکاران و متجاوزین را روزی قطع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی و همچنین یار ایشان ابومهدی المهندس برای ما وجودهای ارزنده بودند، به سابقه آشنایی۴۰ ساله خود با شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در چیزی که می‌فهمید که وظیفه ملی و دینی و انقلابی اش هست، در اجرای آن تردید نمی‌کرد و این خیلی مهم است. ما وقتی چیزی را می فهمیم به عنوان وظیفه ما است و باید برای کشور و ملت و منطقه‌مان انجام دهیم، نباید تردید کنیم و از مردم و قدرت های جهانی بترسیم. باید قدم بگذاریم و حرکت کنیم. این عدم تردید و تصمیم قاطع از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان های خالص خود عنایت می‌کند.

روحانی اعتماد به نفس را دیگر ویژگی سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: شاید هزاران ساعت در طول این ۴۰ سال حرف زدیم و بحث کردیم، سردار سلیمانی واقعا اعتماد به نفس داشت. طرح‌های بسیار مهم و خطرناکی بود ولی کاملاً اعتماد به نفس داشت و پای کار بود.

رییس جمهوری ادامه داد: من این تعبیر را در روز شهادتش در جایی گفتم شهید سلیمانی را ندیدم از زین پایین بیاید و از رکاب پایین نیامد. از روزی که او را در جبهه‌های جنگ در سال‌های اولیه دهه ۶۰ دیدم، همیشه بر روی رکاب بود و همیشه موفق و پیروز صحنه و میدان بود و موفقیت‌های بسیار بزرگ و باور نکردنی به دست آورد.

وی اخلاص و اخلاق حسنه و کمالات انسانی را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: خیلی وقتها من او را می‌دیدم و با هم جلسه داشتیم روزه داشت. آدم مخلصی بود و حرف زدنش از دل می گفت و با همه وجود تلاش می‌کرد و اخلاص یکی از مسائل بسیار مهمی است که ما را به همه چیز می‌رساند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.