۱۶بار تحویل سال نو میلادی در یک روز!

امسال ساکن ایستگاه بین‌المللی فضایی تحویل سال نو را ۱۶ بار تجربه می‌کنند

فضانوردان ساکن ایستگاه بین‌المللی فضایی چندین برابر ساکنان زمین، تحویل سال نو میلادی را تجربه می‌کنند؛ نخستین‌بار در ساعت ۱۳ به وقت اروپای مرکزی و پس از آن چندین بار دیگر

سرگئی سورچکوف، فضانورد روسی ساکن ایستگاه بین‌المللی فضایی در توییتی اعلام کرد فضانوردان ساکن این ایستگاه امسال ۱۶بار تحویل سال نو میلادی را جشن می‌گیرند.

ایستگاه بین‌المللی فضایی در مداری به ارتفاع متوسط حدود ۴۰۰ کیلومتر از زمین قرار دارد. ارتقاع ایستگاه از زمین متغیر است و معمولا با استفاده از موتورهای ویژه این ارتفاع تنظیم می‌شود.

ایستگاه فضایی همچنین با سرعت حدود ۲۷هزار کیلومتر در ساعت دور زمین می‌چرخد. تعداد این چرخش‌ها یک‌بار در هر ۹۰دقیقه است که ۱۶بار در طول ۲۴ساعت می‌شود.

امسال نخستین تحویل سال برای فضانوردان ساکن ایستگاه ساعت ۱۳ به وقت اروپای مرکزی رخ ‌داد. در این لحظه ایستگاه فضایی در ارتفاع ۴۰۰کیلومتری زمین و بر فراز شبه‌جزیره روسی کامچاتکا قرار داشت.

بنا بر اعلام آژانس فضایی روسیه «روس‌کوسموس» فضانوردان ایستگاه فضایی ورود به سال ۲۰۲۱ را دور میزی جشن گرفتند که روی آن از جمله ساندویچ خاویار چیده شده بود. آنها همچنین به مناسبت آغاز سال نو به یکدیگر هدیه دادند.

ایستگاه بین‌المللی فضایی که نزدیک به ۲۰سال از عمر آن می‌گذرد، در حال حاضر 7سرنشین دارد.

دو سرنشین روس ایستگاه فضایی با یک پیام ویدیویی سال نو را به هموطنان و همنوعان خود روی زمین تبریک گفتند.

سرگئیی ریشکوف، یکی از دو فضانورد روس در پیام خود گفت، سال ۲۰۲۰ یک آزمایش برای سیاره ما، کره‌زمین بود. این فضانورد روس در پیام خود همچنین گفت: «این نیز اثبات شد وقتی که بشریت در مبارزه برای آنچه برای همه ما مهم است؛ یعنی زندگی متحد می‌شود، هیچ‌گونه پاندمی توان مقاومت در برابر آن ندارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.