سال 2021 پیام‌آور امید و نجات باشیم

پیام تبریک دکتر همتی به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی

رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی سال نو میلادی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در سال 2021 با گام‌های استوار خود پیام‌آور امید و نجات برای همه آنهایی باشیم که در انتظار کمک‌های بشردوستانه ما هستند.

متن پیام تبریک دکتر کریم همتی به شرح زیر است: «یک سال پرچالش برای همه ما به پایان رسید و با تجربه‌های ارزشمند سال گذشته، قدم به سال 2021 می‌گذاریم. در سال پیش روی، در مأموریت‌های بشردوستانه با دقت و توان بیشتری در خدمت گروه‌های آسیب‌پذیر خواهیم بود؛ زیرا ویروس کووید-19 ثابت کرد که فقط حوادثی نظیر زلزله نیستند که قابلیت پیش‌بینی دقیق ندارند بلکه یک بیماری همه‌گیر نیز مستعد غافلگیر‌ی بشر است. بنابراین آمادگی همیشگی داوطلبان ضرورتی است که باید به آن واقف باشیم و با تکیه بر توان داوطلبان و بسیج امکانات، شرایط مطمئنی برای خدمت به مردم بحران‌زده فراهم کنیم.

علاوه بر کرونا، موضوعات دیگر نظیر بحران‌های اقلیمی، مسائل بشردوستانه مرتبط با مهاجران، عوارض جنگ‌ها و شیوع بیماری‌ها هنوز چالش‌های اصلی بشر امروز هستند که مسئولیت اعضای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر را به عنوان یک شبکه جهانی قدرتمند بشردوستانه سنگین‌‌تر می‌کنند؛ زیرا نهضت برای کمرنگ‌کردن اثرات این بحران‌ها و ارتقای تاب‌آوری جوامع باید حداکثر توان خود را به کار بندد و در کاهش رنج‌های انسان‌ها نمونه واقعی یک منبع بشردوستانه باشد.

در همه این بحران‌ها، جمعیت‌های ملی همچون اعضای یک خانواده پشتیبان یکدیگر هستند و قطعا با اتحاد و کمک به یکدیگر، روزهای بهتری در انتظار ماست.

مایلم در اینجا از فداکاری تمامی داوطلبان و امدادگران جمعیت‌های ملی در راه مقابله با ویروس کرونا نیز قدردانی کنم. با تبریک آغاز سال 2021، امیدوارم در سال نو میلادی با گام‌های استوار خود، پیام‌آور امید و نجات برای همه آنهایی باشیم که در انتظار کمک‌های بشردوستانه ما هستند.

دکتر کریم همتی

رئیس جمعیت هلال احمر»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.