یک دهه جنگ؛ یک دهه داوطلبی

مشارکت 7.5 میلیون یورویی اتحادیه اروپا با یونیسف برای حمایت از کودکان سوری

با نزدیک شدن به دهمین سال بحران در سوریه، یونیسف اعلام کرده است که با اهدای این کمک، به بیش از یک میلیون نفر برای دسترسی به خدمات معیشتی در سراسر کشور سوریه کمک می‌کند.

اتحادیه اروپا برای حمایت از یونیسف و کمک به کودکان به عنوان قشر آسیب‌پذیر و خانواده‌ها در سوریه 7.5 میلیون یورو اهدا می‌کند. این بودجه به بیش از یک میلیون نفر کودک و زن که در درگیری‌های سوریه آسیب دیده‌اند، برای دسترسی به خدمات مراقبتی، بهداشتی، تغذیه، آموزش،  آب و بهداشت کمک خواهد کرد. این کمک 7.5 میلیون یورویی، علاوه بر کمک قبلی 1.5 میلیون یورویی برای حمایت از آمادگی و تلاش برای واکنش به بیماری همه‌گیر کووید- 19 در شمال غربی و شرق سوریه است.

بو ویکتور نایلوند، نماینده یونیسف در سوریه درباره این کمک اهدایی می‌گوید: «با نزدیک شدن به دهمین سال بحران در سوریه، یونیسف همچنان به حمایت از نیازهای بشردوستانه بیش از 5 میلیون کودک در سوریه متعهد خواهد ماند. مشارکت ما با اتحادیه اروپا برای اطمینان از آموزش باکیفیت، بهداشت، تغذیه و دسترسی به خدمات آب و بهداشت کودکان  از جمله معلولان، بسیار مهم بوده است.»

از سال 2016، اتحادیه اروپا بیش از 34 میلیون یورو از بودجه بشردوستانه خود را برای حمایت از کودکان در سوریه به یونیسف اختصاص داده است.

یک دهه درگیری

یانز لنارچیک، کمیسر اتحادیه اروپا در مدیریت بحران می‌گوید: «پس از تقریبا یک دهه درگیری، کودکان به عنوان قشر آسیب‌پذیر در سوریه بیش از هر زمان دیگر به حمایت ما نیاز دارند. فراهم كردن كمك اضطراری، مراقبت و دسترسی به آب سالم و بهداشتی خصوصا در دوره شیوع همه‌گیری کووید-19 ضروری است اما کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا همچنان به اطمینان از دسترسی کودکان سوری به آموزش کمک می‌کند که امید به آینده‌ای بهتر را برای‌شان درخشان‌تر می‌کند.»

اقدامات بشردوستانه‌ای که در سال 2020 توسط اهداکنندگان از اتحادیه اروپا به یونیسف انجام شد باعث می‌شود 310 هزار نفر از نعمت آب و بهداشت اضطراری بهره‌مند شوند و 80 هزار نفر هم به امکانات و خدمات زندگی‌بخش آب و بهداشت دسترسی پیدا کنند.

50 هزار کودک و مادر از خدمات درمانی تغذیه‌ای پیشگیرانه و درمانی استفاده می‌کنند و 80 هزار کودک و زن در سنین باروری با مشاوره‌های بهداشتی اولیه حمایت می‌شوند. هفت هزار کودک هم به تحصیل و محتوای آموزشی دسترسی پیدا می‌کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.