امداد از قره‌باغ تا چاد

مروری بر فعالیت‌های فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ماه دسامبر

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در آخرین خبرنامه ماه دسامبر خود اخباری از درگیری ناگورنو–قره‌باغ، کمپین (New Hello)، بزرگداشت آغاز به کار معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای و سیل در چاد منتشر کرده است.

آغاز فصل زمستان در کشورهای ارمنستان و آذربایجان با بارش برف و یخبندان همراه و منجر به افزایش نیازهای انسانی درگیری ناگورنو–قره‌باغ شده است. مردمی که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، نمی‌توانند یا مطمئن نیستند که بتوانند برگردند.خانواده‌های میزبان و مشاغل آزاد هم که پیش‌تر از بیماری کووید-19  آسیب دیده‌اند، در‌های خود را به روی مردم مناطق آسیب‌دیده گشودند، اما منابع موجود به‌سرعت در حال اتمام هستند.

هزاران نفر همچنان برای مدت زمان زیادی بدون سرپناه باقی مانده‌اند و نیازمند حمایت‌های اساسی هستند و تأثیر این درگیری را افراد آسیب‌دیده عمیقا احساس می‌کنند. جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر هم همچنان به تلاش‌های خود برای حمایت از افراد آسیب‌دیده از تشدید اخیر درگیری‌ها ادامه می‌دهند. کارکنان و داوطلبان صلیب سرخ ارمنستان و هلال احمر آذربایجان نیز به توزیع لباس، پتو، مواد اولیه بهداشتی و ارایه کمک‌های اولیه، حمایت‌های روانی و اجتماعی و سایر موارد مربوطه می‌پردازند.

کمپین (New Hello)

کمپین (New Hello) یک کمپین جهانی با هدف ایجاد زنجیره‌ انسانی از افراد مشهور، کارکنان صلیب سرخ و هلال احمر، داوطلبان و عموم مردم است و تا پایان ژانویه آغاز خواهد شد. این کمپین پیام همبستگی، افزایش آگاهی درباره بیماری کووید-19 و بزرگداشت فعالیت نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در بحران کووید-19 را به اشتراک می‌گذارد.

معاهده منع تسلیحات هسته‌ای: بزرگداشت آغاز به کار معاهده

در اوایل سال آینده بزرگداشت لازم‌الاجراشدن معاهده منع تسلیحات هسته‌ای به عنوان نقطه عطف تاریخی انجام خواهد شد. بنابراین در اوایل ژانویه 2021، وسایل ارتباطی اعم از نسخه‌های قابل ویرایش مجموعه‌ای از انیمیشن‌های ویدیویی برای رسانه‌های اجتماعی، انتشار خبر مشترک فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسه و غیره و پیام‌های کلیدی به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسه و غیره به منظور حمایت از تمام جمعیت‌های ملی که مایل به شرکت در بزرگداشت جهانی و افزایش آگاهی در مورد تهدیدات ناشی از تسلیحات هسته‌ای برای بشریت هستند، در دسترس قرار خواهند گرفت.

سیل در چاد

اخیرا طغیان رودخانه چاری در چاد 3460 خانوار را تحت تأثیر قرار داده و هزاران نفر دیگر را آواره کرده است. تیم‌های صلیب سرخ در بسیاری از مناطق آسیب‌دیده در حال کمک به مردم هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.