کرونای جهش‌یافته در خانه همسایه

4 شهر مازندران در شرایط قرمز کرونا هستند

شهروندآنلاین: استان مازندران در پیک سوم قرار دارد. استانی که حالا چهار شهر سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر آن در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند. به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر 401 شهر در وضعیت زرد و 43 شهر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند که 18 شهر نارنجی مربوط به استان مازندران است. به باور علیرضا رئیسی شهر لاهیجان در استان گیلان هم نیازمند مراقبت بیشتری است.

کرونای جهش‌یافته به ترکیه رسید

ویروس جهش‌یافته تمام اروپا را دربرگرفته و موجی از نگرانی در اروپا ایجاد شده است. ویرورسی تنفسی که هر کشوری را می‌تواند درگیر کند. معاون وزیر بهداشت از دیده‌شدن این ویروس در ترکیه خبر می‌دهد. «باید مرزهای زمینی، هوایی و دریایی رصد شود تا از ورود این ویروس جهش‌یافته جلوگیری کنیم.»

به باور رئیسی چه این ویروس جهش‌یافته از خارج وارد شده یا ویروس داخل کشور دچار جهش شود، مهم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است. «شاید با وجود اینکه در مناسبت‌های مختلفی بودیم و هستیم، مسئولان و مردم به خوبی رعایت کرده‌اند و جای تشکر دارد.»

اگر رعایت نکنیم، ممکن است شاهد موج بعدی بیماری در بهمن و اسفندماه باشیم.

روند بیماری نزولی است

رئیسی از رعایت بیش از 86درصدی پروتکل‌های بهداشتی می‌گوید؛ وضعیتی که نشان می‌دهد مردم این سبک از زندگی را جدی گرفته‌اند، زیرا تنها راه مقابله با ویروس کروناست. او ادامه می‌دهد: «روند بیماری در سطح کشور نزولی است. میزان بستری در بیمارستان‌ها تقریبا یک‌چهارم شده و میزان مرگ‌ومیر کشور کمتر از یک‌سوم به نسبت پنج تا شش هفته قبل شده و این آمار درخشانی است.» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است کوچک‌ترین غفلت می‌تواند شرایط را تغییر بدهد. «ویروس کرونا بسیار قابل سرایت است. اگر غفلت کنیم، درگیر موج بعدی می‌شویم.»

رئیسی ادامه می‌دهد: «در این 10 تا 11 ماه ضمن تشکر از همه مردم و مسئولان و کادر بهداشت و درمان، از کسبه و اصناف و بازاریان تشکر می‌کنیم که با وجود فشارهای اقتصادی واقعا خوب همکاری کرده‌اند. به همین دلیل همه باید رعایت کنیم تا شهرهای با وضعیت زرد که اکثر کسبه در حال فعالیت هستند، اگر تغییر رنگ پیدا کند، مجبور می‌شویم محدودیت‌ها را برگردانیم.» او معتقد است اگر رعایت نکنیم، ممکن است شاهد موج بعدی بیماری در بهمن و اسفندماه باشیم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.