تهران به تعطیلات می‌رود؟

ویروس کرونا در هوای آلوده ماندگارتر است

شهروندآنلاینتهران به تعطیلات می‌رود؟ پیشنهاد دو روز تعطیلی دستگاه‌های اداری استان تهران به هیأت دولت رفت. آلودگی هوا چند روزی است تهران را در وضعیت ناسالم قرار داده؛ وضعیتی که اعلام کرد از ترددهای غیرضروری اجتناب شود، شاید تهرانی‌های نفسی تازه کنند.

افزایش غلظت ذرات معلق 10 تا 15درصد شیوع، انتقال و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را نیز افزایش می‌دهد و این در حالی است که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از شرایط پایدار هوا تا پایان هفته در شهرهایی همچون تهران، کرج، قم، مشهد، اراک و اصفهان خبر می‌دهد.

استاندار تهران با استناد بر گزارش اداره کل هواشناسی گفت: «طبق این گزارش، تنها باد ملایمی در جنوب استان تهران خواهیم داشت و به غیر از این باد، ناپایداری نداریم که نسبت به جابه‌جایی آلاینده‌ها اقدام بشود.»

انوشیروان محسنی‌بندپی معتقد است همه دستگاه‌های عضو کمیته وظیفه دارند بر اجرا، نظارت و پیگیری مصوبات اقدام کنند. به باور محسنی‌بندپی باید تدابیر لازم برای یک درجه آلودگی بیشتر اتخاذ شود. «اگر ما شاخص بالای 150 را داشته باشیم، براساس مصوبه هیأت وزیران باید تدابیر سخت‌تری اتخاذ شود تا سلامت شهروندان حفظ شود.»

از ابتدای امسال 15 روز هوای پاک، 181 روز هوای قابل قبول یا همان سالم و 87 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز ناسالم برای همه گروه‌ها در تهران به ثبت رسیده است.

افزایش غلظت ذرات معلق انتقال و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد

استاندار تهران از توقف موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی خبر می‌دهد: «نظارت مستقیم بر سیستم گرمایشی ادارات استان تهران توسط شرکت گاز استان اعمال می‌شود، اما متأسفانه در این مدت شاهد پدیده جوی ناپایدار و اثربخشی آن نسبت به انتقال آلاینده‌ها نبودیم و اکنون شاهد حالت انباشت آلاینده‌ها هستیم.»

او ادامه داد: «افزایش غلظت ذرات معلق 10 تا 15 درصد شیوع، انتقال و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را نیز افزایش می‌دهد، بر همین اساس باید تصمیماتی اتخاذ کنیم که با کاهش مواجهه اشخاص روبه‌رو شویم.»

محسنی‌بندپی معتقد است ضمن اینکه باید با شدت نظارت جدی‌تری بر تمامی عوامل کاهش خطر داشته باشیم، دو روز تعطیلی برای همه دستگاه‌های اداری، فعالیت‌های عمرانی و دستگاه‌های خصوصی ارایه شده است.»

البته به گفته فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در شرایط وارونگی و آلودگی هوا ماندگاری ویروس کرونا در هوا بیشتر است. «اکنون به سمت کاهش شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا می‌رویم، اما این وضعیت در تهران به خاطر چگالی جمعیت با کندی پیش می‌رود و آلودگی هوا نیز مزید علت است.» علیرضا زالی با بیان اینکه آلودگی هوا به بخشی از سیستم تنفسی آسیب می‌زند، گفت: «این شرایط فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر می‌کند.» به گفته او از ابتدای امسال 15روز هوای پاک، 181 روز هوای قابل قبول یا همان سالم و 87 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و پنج روز ناسالم برای همه گروه‌ها در تهران به ثبت رسیده است.

 از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود

محسنی‌بندپی معتقد است امروز هیچ صنعتی در استان تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند. او از توقف خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی هم خبر داد. «طبق گزارش رئیس پلیس راهور پایتخت با وجود همه این محدودیت‌ها ما شاهد 10 تا 15 درصد افزایش ترافیک نسبت به زمان مشابه سال قبل داریم.» با همه اینها اما هنوز مشخص نیست که آیا تهران به تعطیلات می‌رود؟

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.