سکانس‌هایی تلخ از یک سگ آزاری در بوشهر

دو حیوان آزار دیگر گیلان نیز به شلاق محکوم شدند

یک حیوان آزار دیگر این‌بار در تنگستان با حکم قضائی دستگیر شد. او با چوب یک قلاده سگ را کشته بود. فیلم این اقدام وحشتناک در فضای مجازی دست به دست چرخید، تا اینکه درنهایت مجرم بازداشت شد.

باز هم کلیپی دردناک در فضای مجازی مردم را تحت‌تأثیر قرار داد. باز هم یک سگ قربانی خشونت دیوانه‌وار یک انسان شد. پس از انتشار این ویدیو در فضای مجازی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تنگستان از این حیوان ‌آزار شکایت کرد. در این کلیپ یک‌نفر با چوب در مزرعه جان یک سگ را می‌گیرد.

سکانس‌هایی تلخ از یک حیوان‌آزاری موجب شد که حکم جلب متهم از سوی دادگستری صادر شود. این سگ آزار خیلی زود از سوی پلیس دستگیر شد. او به جرم خود نیز اعتراف کرد.

برخورد جدی با حیوان‌آزاری

فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر درباره این ماجرا گفت: «هرگونه حیوان‌آزاری غیرقانونی است. در صورت مشاهده این‌گونه رفتارها از طریق مراجع قضائی پیگیری و با آن برخورد می‌شود. با توجه به وقوع این‌گونه رفتار‌ها نسبت به حیوانات، اجرای برنامه‌های آموزشی موثر برای فرهنگ‌سازی مقابله با این اقدام‌ها ضروری است. در همین زمینه فعالیت‌های آموزشی از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست بوشهر آغاز شده است.»

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «علاقه‌مندان فراوانی در استان بوشهر در زمینه مراقبت و تیمار و پیشگیری از شکار و صید گونه‌های حیات‌وحش با اداره کل حفاظت محیط‌زیست همکاری می‌کنند. گونه‌های جانوری و حیات‌وحش بخشی از تنوع زیستی محسوب می‌شوند و کشتن، شکار و صید آنها بدون مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست ممنوع است.»

ماجرای زجرکُش‌کردن سگ در رضوانشهر

این درحالی است که دو حیوان‌آزار در شهرستان رضوانشهر به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند. دو تبهکاری که با بی‌رحمی یک قلاده سگ را کشته بودند. آنها با کمک مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان رضوانشهر دستگیر شدند. در دادگاه نیز به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

آبان‌ماه‌ سال‌جاری بود که این اتفاق رخ داد. طی تماس‌های مردمی بود که کشته‌شدن سگی در یکی از شهرک‌های این شهرستان توسط دونفر از اهالی به پلیس گزارش شد.

اکبر میغی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان رضوانشهر در این رابطه گفت: «مأموران یگان حفاظت شهرستان رضوانشهر به منطقه اعزام شدند. آنها به جمع‌آوری مستندات در مورد متخلف یا متخلفان و نحوه کشته‌شدن حیوان بی‌پناه اقدام کردند. پس از تحقیقات محلی دونفر از اهالی شهرک ولیعصر به مراجع قضائی معرفی شدند.»

میغی با تشکر از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و قاضی پرونده افزود: «متخلفان پرونده حیوان‌آزاری هریک به تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. علیرضا می‌گوید

    آخه 74 ضربه شلاق شد حکم..؟؟؟!!!
    برای این بی شرفها حکم سنگین بذارید که این جرائم حداقل کمتر بشه…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.