رونمایی از «چهل روز پس از حاج قاسم»

دکتر همتی: حاج قاسم، سردار صلح بود نه جنگ

نخستین کتاب درباره وقایع‌نگاری چهل روز پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم اسماعیل رمضانی، دیروز یکشنبه ۱۴دی ماه در محل مجموعه باغ کتاب تهران و با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت و کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر رونمایی شد.

رییس جمعیت هلال احمر در این مراسم رونمایی، سردار سلیمانی را نه یک سردار جنگ بلکه سردار صلح خواند.

دکتر همتی افزود: حاج قاسم سردار جنگ نبود، او سردار صلح و امنیت بود. او جنگید اما نه برای جنگ بلکه برای ایجاد صلح، تا مردم منطقه در امنیت و آرامش بیشتری زندگی کنند. برای همین هم همیشه در میدان مبارزه آرام و مطمئن بود.

همتی با بیان اینکه حاج قاسم در پی آن بود هر اهریمنی را همچون داعش از بین ببرد، توضیح داد: همه حتی آنان که از روی نابخردی از شهادت ایشان شادمان هستند، می دانند که سردار ما چه خدمات بشردوستانه ای را انجام داد. او بی پروا به دل دشمن می زد تا دیگران احساس آرامش کنند.

رییس جمعیت هلال احمر با تقدیر از خدمات بشردوستانمه سردار سلیمانی در زمان سیل های بزرگ یال 98 حاج قاسم را مرد بحران ها خواند و افزود: «ما هلال احمری ها خدمات او را در سیل های بزرگ فروردین ۹۸ خصوصا در منطقه خوزستان فراموش نمی کنیم. او با استراتژی های درست هم به تغذیه اضطراری در شرایط بحران با آوردن موکب ها کمک کرد هم از لحاظ لجستیک همراه تیم های امدادی برای کمک به سیل زده ها بود و هم حضورش آرامشی خاص به منطقه بخشید. آرامشی که تیم های امدادی از لحاظ روانی در هر منطقه بحران زده ای  به آن احتیاج دارند تا بتوانند بیشتر به مردم آسیب زده کمک کنند.»

دکتر همتی در پایان خاطر نشان ساخت: «رویدادهای بعد از شهادت این مرد بزرگ درس ها و عبرت های بسیاری دارد. ما باید این درس آموزها را همیشه پیش چشم داشته باشیم اما انسان ذاتا فراموش کار است. حالا که فقط یکسال از آن حادثه گذشته خیلی از جزییات را به یاد نمی آوریم. مستند سازی اینگونه رویدادها یک تکنیک ضد فراموش کاری است برای مردم امروز و خصوصا آیندگان. کسانی که ممکن است هیچ گاه این روزگار را ندیده باشند.»

«چهل روز پس از حاج قاسم» کتابی است که از سوی انتشارات سیمای شرق در 286 صفحه منتشر شده و روایت اتفاقات و رویدادهای چهل روز پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است؛ روزهایی که از جمله مهمترین دوران های تاریخ معاصر بود. این کتاب در سه فصل «سرداری که سرباز شد»؛ «آه از غمی که تازه شود با غمی دگر» و «قاسم هنوز زنده است» به روایت آن روزهای پر تب و تاب می پردازد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.