فک پلاک دودزاها

معاون هماهنگ‌کننده پلیس‌ راهور پایتخت: «شناسایی و اعمال قانون ۱۸هزار خودروی دودزا از ابتدای سال تا کنون»

شهروندآنلاین- خودروهای دودزا فک‌ پلاک می‎شوند. به گفته معاون هماهنگ‌کننده پلیس‌ راهور پایتخت خودروها باید معاینه فنی داشته باشند؛ تصمیمی که با افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها در هوا بر آن پافشاری می‌شود. سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی می‌گوید: «اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، نباید در سطح شهر تردد داشته باشند.» بهرام‌آبادی ادامه می‌دهد: «از طرفی خودروهای دودزا به محض رویت به وسیله مأموران پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.»

او یکی از اولویت‌های پلیس راهور تهران بزرگ را برخورد با وسایل نقلیه دودزا  عنوان می‌کند. «در صورت مشاهده خودروهای دارای نقص فنی برخورد صورت گرفته و پس از توقف و اعمال قانون خودروهای آلاینده، پلاک خودرو اخذ خواهد شد.» بهرام‌آبادی در توضیح بیشتر می‌گوید: «پس از اخذ پلاک و دادن پلاک اعزام به تعمیرگاه، پلیس راننده را ملزم به رفتن به تعمیرگاه کرده و راننده مکلف است در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه کرده و نسبت به رفع نواقص خودرو از جمله آلایندگی اقدام کند.»

به گفته معاون هماهنگ‌کننده پلیس‌ راهور پایتخت بعد از رفع نقص، راننده می‌تواند برای دریافت پلاک خود به اداره اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کند و بعد از آنکه رفع نقص خودرو به تأیید کارشناسان پلیس راهور رسید و سلامت آن از نظر زیست‌محیطی  و نقص تأیید شد، پلاک به راننده تحویل داده خواهد شد.

بهرام‌آبادی ادامه می‌دهد: «راننده با پلاک اعزامی به تعمیرگاه نمی‌تواند به صورت روزانه در سطح شهر تردد کند؛ بنابراین باید بعد از دریافت پلاک به تعمیرگاه مراجعه و نسبت به رفع نواقص خودرویی اقدام کند.»

از ابتدای سال تا کنون بالغ بر  18 هزار خودروی دودزا در سطح شهر تهران شناسایی شده و مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند. «هدف از طرح موتوریار جنبه آموزشی آن است که در 60 نقطه با استفاده از ظرفیت رانندگان موتورسیکلتی که مرتکب تخلف می‌شوند، اجرا می‌شود»

طرح موتوریار جنبه آموزشی دارد

به گفته معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ با توجه به بسترهایی که فراهم شده ‌خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت مکانیزه به وسیله دوربین‌ها اعمال قانون شده و به مبلغ 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

بهرام‌آبادی معتقد است درمجموع همه خودروها و موتورسیکلت‌ها که به هر شکلی آلاینده هستند و در بحث آلودگی شهر تهران و محیط ‌زیست تأثیر و نقش دارند حتما به وسیله پلیس کنترل می‌شوند.

او می‌گوید:«خودروهای سنگین در این طرح بیشتر هستند؛ زیرا بیشتر آلودگی هوا را موجب شده و به همین سبب طبق نظر کمیته کاهش آلودگی هوا از هفته گذشته تا کنون تردد خودروهای سنگین به صورت شبانه‌روزی محدود شده و نمی‌توانند در شهر تهران تردد کنند.»

به گفته بهرام‌آبادی از ابتدای سال تا کنون بالغ بر  18 هزار خودروی دودزا در سطح شهر تهران شناسایی شده و مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند. «هدف از طرح موتوریار جنبه آموزشی آن است که در 60 نقطه با استفاده از ظرفیت رانندگان موتورسیکلتی که مرتکب تخلف می‌شوند، اجرا می‌شود.»

به گفته معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ در  این طرح موتورسواران متخلف با تجهیزاتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد به پلیس کمک کرده و به دیگر راکبان موتورسیکلت تذکر می‌دهند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.