شعرهای عاشقانه محسن چاوشی خطاب به یک نفر!

روزهای خبرساز چاوشی: انتشار کتاب، آلبوم، آزادی زندانی، نجات اعدامی و سفر دراوج کرونا

چاوشی که تاکنون در اغلب ۱۰ آلبومی که منتشر کرده، تنها در مواردی معدود کلام قطعاتش سروده خودش بوده؛ با انتشار کتاب غزلیاتش استعداد و توانایی ادبی‌اش را در معرض ارزیابی قرار داده است

 

پولاد امین، شهروندآنلاین: محسن چاوشی که پیش از این در زمینه فروش آلبوم‌های موسیقی رکوردشکن می‌شد، این‌بار با رکوردشکنی در زمینه پیش‌فروش کتاب نامش را سر زبان‌ها انداخته است.

نزدیکان این خواننده پاپ اعلام کرده‌اند که کتاب شعر چاوشی که «این عشق هیولایی» نام دارد، با استقبال مخاطبان همراه شده؛ و به گفته ناشر، پیش‌فروش تمام ۱۰هزار نسخه تیراژ چاپ اول این کتاب تمام شده است.
این البته تنها خبرسازی محسن چاوشی در این چند وقت اخیر نبوده…

عشق هیولایی چاوشی

«این عشق هیولایی»، اولین کتاب شعر محسن چاوشی شامل ۳۱ شعر در قالب غزل است و گفته می‌شود که اغلب شعرهایش دارای مضامین اجتماعی هستند.

نسرین بابایی، مدیر انتشارات آفتاب اندیشه که ناشر کتاب محسن چاوشی است، می‌گوید: «اشعار چاوشی از نظر ساختار ادبی بسیارقوی و تصویری هستند؛ و او برای مصورکردن اندیشه‌اش از ترکیباتی بی‌بدیل و زیبا بهره گرفته. من با خواندن اشعار، آنها را بسیار عمیق یافتم و مشتاق شدم با هم همکاری داشته باشیم».

چاوشی شاعر

 

چاوشی تاکنون در اغلب قطعات ۱۰ آلبومی که منتشر کرده، از اشعار و ترانه‌های شاعران و ترانه‌سرایان صاحب‌نامی استفاده کرده و در این کارنامه دور و دراز، تنها در مواردی معدود، چون قطعات «کجایی»، «شرح الف» و «او» کلام قطعاتش سروده خودش بوده- که آنها هم با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان و اهالی شعر و موسیقی روبه‌رو شده‌اند. حالا با چنین کارنامه‌ای انتشار کتاب شعر این خواننده- که بیشتر در قالب غزل سروده شده که مستلزم آشنایی با ادبیات کلاسیک و کهن است، کنجکاوی‌هایی را از بابت توانایی شعری او ایجاد کرده است.

مدیر انتشارات آفتاب اندیشه اما عقیده دارد که چاوشی از این چالش سربلند بیرون آمده. نسرین بابایی ضمن اشاره به اینکه «اشعار و غزلیات چاوشی نشانگر عمق اندیشه و تفکر اوست» می‌گوید: «این فصل جدیدی از کارنامه هنری محسن چاوشی است و به نظر من اتفاقات خوبی برایش به ارمغان خواهد آورد و نامش را در جرگه شاعران توانا و خوش‌قلم ثبت خواهد کرد».

عشق از نگاه محسن چاوشی

محسن چاوشی درباره مفاهیم و محتوای کتابش که از هفته اول بهمن برای کسانی که پیش‌خرید اینترنتی کرده‌اند ارسال خواهد شد، می‌گوید: «همه شعرهای کتابم خطاب به یک‌نفر است. من از عشق نوشتم و خواستم شما هم عشق را بخوانید».

چاوشی درباره رکوردشکنی پیش‌فروش کتابش هم می‌گوید که «سال‌هاست دیگر عددها و رکوردها دغدغه‌ام نیستند. هنرمند یک مسئولیت اجتماعی و فرهنگی دارد و آن هم دادن خوراک ذهنی و فکری به مردم است. همیشه سعی کرده‌ام به مخاطب احترام بگذارم و به داشته‌ هایش بیفزایم. اینکه همراهانی تا این حد فرهیخته و متفکر دارم، برای من ارزشی غیرقابل وصف دارد و امیدوارم بتوانم مثل گذشته هم‌پا و همراه با آنها پیش بروم».

کتاب مجازی

نسرین بابایی، مدیر انتشارات آفتاب اندیشه ضمن اشاره به اینکه «استقبال خوبی را در مرحله پیش‌فروش شاهد بودیم» می‌گوید که فعلا تصمیمی برای انتشار نسخه فیزیکی کتاب وجود ندارد: «فعلا آقای چاوشی تصمیم دارند از طریق فروش اینترنتی کتاب‌شان را ارایه کنند و به مرور پیش‌بینی فروش نسخه فیزیکی نیز خواهیم داشت».

هیولاهایی دیگر

«این عشق هیولایی» البته تنها قرار نیست کتاب شعر باشد و نام آلبوم جدید محسن چاوشی یا به بیانی دیگر یازدهمین آلبوم رسمی این خواننده بعد از آلبوم‌هایی مانند «ابراهیم»، «امیر بی‌‌گزند»، «پاروی بی‌قایق»، «من خود آن سیزدهم»، «پرچم سفید»، «سنتوری»، «حریص»، «ژاکت» و «یه شاخه نیلوفر» نیز هست. آلبومی که اخیرا چاوشی از بخش‌هایی از آن، از جمله قطعه «این عشق هیولایی»، رونمایی کرده است.

این آلبوم که اشکان عرب آن را تنظیم کرده، متشکل از 9 قطعه است که اشعار تمامی آنها سروده خود محسن چاوشی هستند.
با این حال حتی فعالیت‌ها و خبرسازی‌های محسن چاوشی به این نیز محدود نمی‌شود و او در روزهای اخیر با انتشار اخباری درباره آلبومی دیگر نیز خبرساز شده است. آلبومی به نام «واحدا»- که بعد از همکاری‌های اخیر چاوشی با سازمان اوج و صداوسیما و دیگر نهادهای حاکمیتی، با تهیه‌کنندگی بابک حمیدیان و ایمان مهاجر روانه بازار موسیقی می‌شود. «واحدا» که با تنظیم اشکان عرب و خود محسن چاوشی منتشر می‌شود، دیگر آلبوم این خواننده است که با اشعار خود چاوشی اجرا شده است. به عبارت بهتر محسن چاوشی که سال گذشته آلبوم «بی‌نام» را با اشعاری از مولانا و سعدی منتشر کرده بود، در دو آلبوم آخرش «واحدا» و «این عشق هیولایی» اشعاری را اجرا کرده- که در مجموعه غزل «این عشق هیولایی» نیز آمده‌اند.

هنرمند خبرساز

اگر مسائل مربوط به فعالیت‌های خیریه، نجات زندانیان اعدامی و مالی و البته اخبار و شایعات مربوط به حضور و سپس تکذیب حضور محسن چاوشی در برنامه اینترنتی «هم‌رفیق» با اجرای شهاب حسینی و بعدتر هم سفر زیارتی او به کربلا (در اوج شیوع کرونا) را در کنار اخبار فعالیت‌های اخیر چاوشی قرار دهیم، بهتر معلوم می‌شود که این هنرمند پرطرفدار چه روزهای پرخبر و پرحاشیه‌ای را می‌گذراند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.