چرا استقلال با فکری به اندازه استراماچونی محبوب نیست؟

با وجود صدرنشینی و کسب امتیازات بیشتر نسبت به فصل قبل، همچنان برخی از نمایش آبی‌پوشان رضایت ندارند!

یک پیشکسوت استقلال معتقد است هواداران این تیم باید دوران استراماچونی را فراموش کنند و به حمایت از کادرفنی فعلی بپردازند.

استقلال تاکنون 9 بازی در لیگ بیستم انجام داده و محمود فکری هم که خیلی دیر به این تیم اضافه شده، تاکنون توانسته با کسب 18 امتیاز تیمش را در صدر جدول قرار دهد. با این حال هنوز هم برخی هواداران استقلال از نمایش تیم‌شان رضایت ندارند و از تیم محمود فکری به اندازه‌ای که باید تعریف و تمجید نمی‌شود.

کافی است به کارنامه استقلال با آندره استراماچونی در لیگ نوزدهم نگاه کنیم. این مربی ایتالیایی که به‌شدت بین هواداران محبوب بود و از نمایش تیمش تعریف و تمجیدهای زیادی می‌شد، تا پایان هفته نهم توانسته بود با استقلال 15 امتیاز کسب کند و تیمش در رده هفتم جدول بود.

در واقع استقلال مدل محمود فکری هم سه امتیاز بیشتر کسب کرده و هم رتبه بسیار بهتری نسبت به لیگ نوزدهم در همین برهه دارد، اما چرا هواداران استقلال استراماچونی را بیشتر دوست داشتند و از این مربی با گذشت بیش از یک‌سال از پایان دوران کوتاهش در ایران، به‌عنوان تنها سرمربی موفق سال‌های اخیر آبی‌پوشان یاد می‌کنند؟

به نظر می‌رسد جدا از اینکه همواره مربیان خارجی محبوبیت بیشتری در ایران کسب می‌کنند و حتی بیشتر تحت حمایت مدیران هم هستند، نحوه بازی استقلال با سرمربیگری محمود فکری هنوز رضایت هواداران را جلب نکرده. نه‌تنها هواداران، بلکه بسیاری از کارشناسان در دوران سرمربیگری استراماچونی اعتقاد داشتند که استقلال بهترین نمایش خود در چندسال اخیر را در زمین نشان می‌دهد و جدا از بحث نتیجه، خیلی زیبا بازی می‌کند.

فکری هم که نحوه بازی تیمش در لیگ مورد انتقاد بوده، بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده هواداران باید به او و کادرفنی این تیم زمان بدهند تا شاهد هماهنگی بیشتری در استقلال باشند.

شاهین بیانی، پیشکسوت استقلال درباره مقایسه تیم محمود فکری با استراماچونی می‌گوید: «هواداران استقلال باید استراماچونی و فوتبال او را فراموش کنند. این مربی هم مثل خیلی از مربیان خارجی دیگر به فوتبال ما آمد و رفت. همه این نفرات می‌آیند و می‌روند و فقط نام استقلال می‌ماند، به همین دلیل باید از تیم‌شان حمایت کنند. من مشکل خاصی در تیم فعلی نمی‌بینم. فکری باید تدبیری برای بازی متفاوت تیمش در دو نیمه و عملکرد خط دفاعی‌اش داشته باشد، وگرنه مطمئنا هرچه این بازیکنان کنار هم بازی کنند، شرایط تاکتیکی استقلال بهتر هم خواهد شد.»

به نظر می‌رسد حمایت بیشتر پیشکسوتان از محمود فکری و استقلال مدل لیگ بیستم می‌تواند هواداران را هم قانع کند که این تیم می‌تواند در مسیر قهرمانی قدم بردارد و به روند قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس پایان دهد. شاید کلید محبوبیت دوچندان فکری به‌عنوان سرمربی استقلال، پیروزی در دربی باشد که یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

فتح دربی نه‌تنها استقلال را صدرنشین نگه می‌دارد، بلکه شاید دوره استراماچونی را هم بالاخره از یاد هواداران استقلال خارج کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.