ناکامی ادامه‌دار کیانوش؛ این قسمت پاتایا

درباره رستمی که دیگر هیچ نشانی از قهرمان وزنه‌برداری دنیا و المپیک ندارد

کیانوش رستمی حالا به یک نماد ورزشکارسالاری در ورزش ایران تبدیل شده و بعد از ناکامی‌های سریالی‌اش جای دفاعی هم از خودش باقی نگذاشته است. او بعد از طلایی‌شدن در المپیک ریو در 3‌سال اخیر یک‌بار هم موفقیتی به نام خودش در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی ثبت نکرده و هربار هم با دلایلی نه‌چندان منطقی سعی در توجیه عملکردش دارد.

رستمی که چندماه قبل از المپیک ساز جدایی کوک کرد و حرف خودش را مبنی بر تمرین‌نکردن زیرنظر سرمربی تیم‌ملی به کرسی نشاند و با توجه به قهرمانی در ریو دیگر کسی حریفش نشد.

او ‌سال 2017 همراه برادرش به‌عنوان مربی راهی آمریکا شد و آن‌جا به بهانه مصدومیت در دوضرب اوت کرد و سکوی مجموع را هم از دست داد. سپس کیانوش تصمیم به تغییر وزن گرفت و رقیب سهراب مرادی شد. در بازی‌های آسیایی 2018 بازهم رفتار عجیب او در انتخاب وزنه‌های سنگین باعث شد اوت کند و تازه واردبودن در دسته 96کیلو را بهانه کرد. در جهانی 2019 هم که در غیاب سهراب مرادی مصدوم همه در انتظار قهرمانی کیانوش در پایاتای تایلند بودند، بازهم این وزنه‌بردار با یک وزنه سنگین کار خود را آغاز کرد و در همان یکضرب اوت شد! رستمی این‌بار هم علاوه بر بهانه مصدومیت که باعث وزنه‌نزدنش در حرکت دوضرب شد، داوران را هم خطاب قرار داد و آنها را مقصر معرفی کرد!

این وزنه‌بردار در سال‌های اخیر در شرایطی هیچ موفقیتی کسب نکرده که حقوق ثابت ماهیانه‌ای از فدراسیون حدود 8‌میلیون تومان دریافت می‌کند. علاوه بر این، کیانوش تحت حمایت کمیته ملی المپیک است و در چند مقطع مبالغی همچون 50‌میلیون تومان دریافت کرده، اما حتی سرمربی تیم‌ملی نمی‌داند او کجا تمرین می‌کند!

به نظر می‌رسد با این شرایط نمی‌توان امیدی به موفقیت کیانوش در المپیک 2020 داشت و بعید است فدراسیون و کمیته ملی المپیک هم به حمایت‌های خود حداقل با روش قبلی ادامه دهند. رستمی با داشتن 2 مدال المپیک، حالا دیگر یک قهرمان محسوب نمی‌شود، چون در 3‌سال اخیر یک‌بار هم روی سکوی مسابقات جهانی نرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.