وعده پوچ گنج وسوسه‌‌انگیز در اراک

باند کلاهبرداری که سکه‌های تقلبی را به جای اشیای عتیقه  می‌فروختند، در اراک دستگیر شدند. این باند تبهکار سه عضو داشت که از 15 طعمه‌شان، 16 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

با اعلام شکایت‌هایی تحت پوشش فروش اشیای عتیقه و سکه‌های قدیمی در برخی از شهرستان‌های استان، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس استان پیگیری شد و در دستور کار قرار گرفت.

در تحقیقات انجام‌شده از سوی مالباختگان مشخص شد پیامک‌هایی به ظاهر از سوی فردی کم‌سواد مبنی بر پیدا کردن تعداد زیادی سکه طلا برای آنها ارسال شده است. آنها به طمع کسب سود کلان با این افراد وارد معامله و بعد از انجام معامله متوجه تقلبی‌بودن سکه‌ها شدند.

با توجه به سرنخ‌های مراحل رسیدگی به این پرونده‌ها، سرانجام اطلاعاتی از یک باند کلاهبرداری و حضور آنان در شهرستان خمین به دست آمد.

3 عضو باند تبهکار در تیررس پلیس

در یک برنامه‌ریزی عملیاتی، سه نفر از اعضای این باند با دو دستگاه خودرو سواری در محورهای مواصلاتی شهرستان خمین شناسایی و در عملیات مشترک پلیس آگاهی استان و مأموران انتظامی شهرستان خمین دستگیر شدند.  در بازرسی از خودرو آنها مقدار ۱۰ کیلوگرم سکه‌های تقلبی و چندین دستگاه تلفن همراه که برای اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کردند، کشف شد.

تاکنون پنج‌هزار سکه طلای تقلبی از این افراد کشف شده است. در بررسی تخصصی کارشناسان پلیس مشخص شد که این افراد با ۲۵۰ نفر برای فروش سکه‌های تقلبی در سراسر کشور در تماس بوده‌اند. در پیگیری‌های پلیس، ۱۵ نفر از این افراد که حدود ۱۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند.

تمام مبلغی که از مالباختگان شناسایی‌شده، کلاهبرداری شده بود، به آنان مسترد شد. اعضای این باند با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانون روانه زندان شدند.  با توجه به احتمال کلاهبرداری دیگر آنان از افرادی دیگر در سطح کشور، تحقیقات پلیس در این پرونده همچنان ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.