سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای در کابینه بایدن

وندی شرمن معاون وزیر خارجه دولت آمریکا می‌شود

شرمن در دولت اوباما معاون وزیر خارجه در امور سیاسی بود و سرپرستی تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای آمریکا را در مذاکرات برجام به عهده داشت.

 تیم رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا قصد دارند چند نفر از مقام‌های سابق این کشور را به عنوان نامزد تصدی سمت‌های جدید معرفی کنند.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و اعضای تیم انتقالی او دو نفر از مقام‌های سابق وزارت خارجه این کشور در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» را نامزد تصدی سمت‌های جدیدی کرده است.

وندی شرمن در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» از منتقدان سیاست‌های او در قبال ایران بود. شرمن در چند مصاحبه گفته بود دولت ترامپ در قبال ایران راهبرد ندارد و صرفا به اعمال فشار بدون هدف مشخص علیه ایران روی آورده است.

او ماه گذشته در مصاحبه‌ای با یادآوری موانعی که بر سر راه توافق با ایران وجود دارد، گفته بود این توافق یک شبه احیا نمی‌شود.

«ویکتوریا نولاند» هم نامزد تصدی سمت معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی خواهد شد. او در دولت اوباما دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و اوراسیا بود.

تیم بایدن همچنین تصمیم گرفته «جان فاینر» را به عنوان معاون «جیک سالیوان»، مشاور پیشنهادی امنیت ملی کاخ سفید معرفی کند. پالیتیکو نوشته فاینر در زمینه مخاطرات سیاسی تخصص دارد و در شرکتی به نام «واربرگ پینکاس» کار کرده که پدر آنتونی بلینکن بنیان‌گذار آن بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.