10 خیابان در تهران که قرار است «کامل» شوند

طرح جدید شهرداری برای موتورسواران متخلف

طرح خیابان کامل در ۱۰ معبر شهر به زودی اجرایی می‌شود. خیابان کامل بر اساس تعاریف موجود به گذری اطلاق می‌شود که امکان تردد را برای همه اقشار جامعه اعم از پیاده و سواره، دوچرخه‌سوار و افراد کم‌توان داشته باشد.

مناف هاشمی، معاون شهردار تهران، می گوید که بر اساس نتایج مطالعات صورت‌گرفته از سوی معاونت مطالعات و برنامه‌ریزی، اجرای خیابان کامل در ۱۰ معبر شهر تهران مصوب شده و در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته او این طرح در خیابان شهرداری منطقه ۱ حد فاصل میدان قدس تا میدان تجریش، بلوار خوردین حد فاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان در منطقه ۲، خیابان شهید آیت حد فاصل بزرگراه رسالت تا فرجام در منطقه ۴، خیابان‌های فاطمی تا جمهوری اسلامی در محدوده مناطق ۶ و ۱۱، حد فاصل حسن‌آباد تا میدان حر در منطقه ۱۱، خیابان سی متری نیروی هوایی در منطقه ۱۳ حد فاصل دماوند تا پیروزی، بلوار دستواره در منطقه ۱۶، بلوار معلم در منطقه ۱۸، خیابان فداییان اسلام در منطقه ۲ و بلوار شاهد در منطقه ۲۱ در دستور کار قرار گرفت.
آن طور که هاشمی می‌گوید: «هدف از اجرای طرح خیابان کامل استفاده از راه برای همه افراد جامعه اعم از پیاده، سواره، دوچرخه‌سوار است.»
او با اشاره به انسان‌محوربودن این طرح می‌گوید: «لازمه اجرای این طرح مناسب‌سازی و ایمن‌سازی پیاده‌روها، احداث و تجهیز مسیر دوچرخه و دسترسی آسان به سیستم کامل حمل‌ونقل عمومی و کارآمد است.»
معاون شهردار پایتخت به اجرای پایلوت طرح موتوریار طی ماه گذشته هم اشاره می‌کند: «نتایج اجرای این طرح نیز در شورای ترافیک تهران ارایه و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد حمایت‌های لازم از این طرح در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران صورت گیرد.»
او در توضیح بیشتر می‌گوید: «همیشه برخورد سلبی و هدایت موتورسیکلت به پارکینگ در برابر تخلف صورت‌گرفته از سوی موتورسیکلت‌سواران مطرح بوده و هست. در این طرح، موتورسیکلت‌سوار متخلف گزینه دیگری هم دارد که با هماهنگی پلیس راهور ۲ ساعت کاور پلیس را بر تن کرده و در محلی که خودش تخلف کرده است ایستاده و موتور سیکلت‌سواران متخلف را به اجرای صحیح قانون و نظم در رانندگی هدایت می‌کند. پلیس راهنمایی و رانندگی هم از این طرح استقبال کرده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.