انهدام باند کپی و فروش کارت‌‌های تردد نامحدود مترو

اعضای باند کپی و فروش کارت‌های تردد یکساله مسافری مترو بدون محدودیت سفر در عملیات‌ پلیسی دستگیر شدند.

با مراجعه نماینده شهرداری تهران به پلیس فتا و ارایه شکایت در خصوص کپی کارت‌های تردد مسافری مترو بدون محدودیت و فروش گسترده این کارت‌ها در سراسر تهران بزرگ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

در گام نخست نحوه کپی‌برداری کارت‌ها در دست بررسی تیم اسکیمر پلیس فتا پایتخت قرار گرفت. افسران تیم مبارزه با اسکیمر این پلیس اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند.

کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ با بررسی‌های گسترده متوجه فعالیت یک باند حرفه‌ای چهارنفره در خصوص کپی و فروش کارت‌های نامحدود مترو در سراسر تهران شدند. با اقدامات فنی و پلیسی، اعضای این باند شناسایی شدند و هویت این مجرمان برای پلیس محرز شد.

با به دست‌آمدن اطلاعات هویتی و محل اختفای متهمان، پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت. با توجه به اینکه متهمان برای گمراه‌کردن پلیس هر کدام در نقطه‌ای از شهر فعالیت می‌کردند چند اکیپ عملیاتی از پلیس فتا پایتخت به صورت همزمان عملیات گسترده‌ای علیه مجرمان آغاز کردند. تمامی اعضای این باند دستگیر و بیش از 200 کارت مترو از انواع مختلف، یک دستگاه اسکیمر مخصوص کارت‌های تردد و دیگر تجهیزات الکترونیک از محل اختفای این افراد کشف شد.

با انتقال مجرمان به پلیس فتا مشخص شد که این افراد با سوءاستفاده از تخصص خود در زمینه نرم‌افزار دست به این اقدام زده‌اند. آنها بعد از کپی این کارت‌ها با حضور در نقاط نزدیک به ایستگاه‌های مترو هر کدام را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند.

توصیه پلیسی

رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «با دنبال‌کردن اخبار پلیس که حاوی آخرین شیوه و شگرد مجرمان و راهکارهای پیشگیرانه از آنهاست با افزایش هوشیاری خود از دام شیادان و کلاهبرداران مصون بمانند. در صورت مشاهده هر گونه موارد مشابه و مشکوک برای گزارش می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در‌ ارتباط باشند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.