یک دوئل ویژه در دربی 94؛ گل‌نخورها!

به نظر می‌رسد تقابل دروازه‌بان‌های آماده استقلال و پرسپولیس یکی از جذابیت‌های دربی 94 است

حامد لک و رشید مظاهری این روزها در اوج به سر می‌برند و در چند ماه اخیر کمک زیادی به موفقیت تیم خود کرده‌اند.

دربی 94 روز یکشنبه هفته آینده در حالی برگزار می‌شود که تعدادی از بازیکنان برای نخستین‌بار این دیدار حساس را تجربه خواهند کرد. ازجمله دربی اولی‌ها می‌توان به رشید مظاهری، دروازه‌بان استقلال و حامد لک، دروازه‌بان پرسپولیس اشاره کرد که نقطه قوت دو تیم هستند.

استقلال بعد از 9 بازی فقط 4 گل دریافت کرده که دو گل آن هم برابر فولاد و با حضور حسینی بوده و پرسپولیس نیز بعد از 7 بازی فقط دو گل وارد دروازه‌اش شده است.

بنابراین یکی از وجوه مشترک دو تیم برای این بازی استحکام در خط دفاعی و بهتر است بگوییم در اوج‌بودن دروازه‌بانان دو تیم است که باعث شده آنها بهترین خطوط دفاعی مسابقات را داشته باشند. پرسپولیس با تنها ۲ گل خورده در ۷ بازی بهترین خط دفاعی و استقلال با ۲ بازی بیشتر و ۲ گل خورده بیشتر، دومین خط دفاعی برتر مسابقات را دارند. این در حالی است که عملکرد دروازه‌بانان دو تیم بسیار به هم نزدیک است.»

حامد لک در حالی به دربی رسید که در 7 بازی پنج‌بار کلین‌شیت کرده، ۲ گل دریافت داشته و هرگز بیشتر از یک بار در هر بازی دروازه‌اش باز نشده است. رشید مظاهری هم 7 بار برای آبی‌پوشان به میدان رفته، پنج‌بار کلین‌شیت کرده و 2 بار هم دروازه‌اش باز شده است. مظاهری هم در هیچ بازی بیشتر از یک بار دروازه‌اش باز نشده است. تنها تفاوت این آمار در این است که مظاهری یکی از این دو گل را از روی نقطه پنالتی دریافت کرده که این موضوع قدری او را در این آمار از همتای پرسپولیسی‌اش پیش می‌اندازد.

دیدار پیش روی دو تیم استقلال و پرسپولیس را در واقع می‌توان یک رقابت غیرمستقیم بین دو سنگربان آماده آنها دانست که هر دو نفر هم اولین سال حضورشان در تیم خود را تجربه کرده و از انگیزه‌های سرشاری برخوردار هستند.

باید دید روز یکشنبه و در دربی 94 این دو دروازه‌بان تا چه حدی می‌توانند برای تیم خود سرنوشت‌ساز باشند؛ با توجه به عملکرد هفته‌های اخیر هواداران سرخابی‌ها که امیدوارند در دربی دروازه‌شان باز نشود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.